گوناگون

به بهانه تنبیه مجری شبکه افق

مقایسه رفتار ایران و ترکیه در برخورد با وحدت شکنان/ حبس ابد و یک روز در ترکیه

مقایسه رفتار ایران و ترکیه در برخورد با وحدت شکنان/ حبس ابد و یک روز در ترکیه

فرض کنید حاکمیت ایران با تجزیه طلبان بر اساس ماده 300 قانون کیفری ترکیه برخورد می کرد؛ در آن صورت نه شش ماه یا یک سال یا مثلا هشت سال، بلکه حبس ابد نصیب تجزیه طلبان می شد. نه اینکه بعد از سپری کردن چند ماهی در زندان پناهنده شوند.

 بر اساس ماده 300 از قانون کیفری ترکیه "فردی که باعث تفکیک کشور از طریق قادر ساختن کشور دیگر به حکومت کلی یا جزئی در داخل کشور می شود یا اتحاد ملی را در هم می شکند یا رضایت خود مبنی بر تفکیک قسمت خاصی از کشور که تحت حکومت و اداره دولت می باشد اعلام می دارد و اعمالی را با هدف تضعیف استقلال کشور انجام می دهد به حبس ابد با یک روز محکوم می شود"

حال این وضعیت را با کشور ایران مقایسه می کنیم:
افرادی مانند چهرگانی، اِلیار ماکویی، رحمانی فر، عباس لسانی و.... که با رفتار خود علیه وحدت ملی ضربه می زنند. این افراد در ترکیه بودند و به حبس ابد محکوم می شدند و الان در زندان بودند. غیر از عباس لسانی که به 15 سال زندان محکوم شد بقیه در خارج علیه ایران فعالیت می کنند.

به نظر می رسد قانون گذاران ایران باید با تشدید مجازات تخریب کنندگان وحدت ملی ،  با قوم گرایان محکمتر برخود کند.

 

حجم ویدیو: 3.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

ارسال نظر

  • بهمن

    برادر گرامی ؟!
    کار آنها احمقانه و غیرانسانی است .
    قرار نیست که هر احمقی یک کار نادرست انجام داد شما هم مثل طوطی ازش تقلید نمایید ، این افرادی که گفتید دنبال حق پایمال شده ترکها در ایران هستند، بویژه حق آموزش زبان مادری که طبق قواعد بین الملل منع از آن ، نسل کشی فرهنگی محسوب می گردد .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد