گوناگون

مصباحی مقدم: فرمان مبارزه با گرانی دست دولت است باید پاسخگو باشد

پارسینه: تنظیم بازار، کنترل نقدینگی و مدیریت ارز به عهده قوه مجریه است. البته ما نیز هر جا شاهد کم و کاستی در قانونگذاری باشیم جلو می‌آییم و وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد پاسخگویی مسئولان درباره عملکردشان در مسئله گرانی گفت: مجلس قانونگذار است و وظیفه نظارتی دارد، آنکه نسبت به گرانی‌ها و مدیریت قیمت‌ها و نوسانات اقتصادی مخاطب است دولت است زیرا قوه مجریه در میدان است و فرمان نیز در اختیار اوست و عمده نظر مبارک مقام معظم رهبری مربوط به عرصه عمل است که در اختیار دولت است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار راه دانشجو اظهار داشت: تنظیم بازار، کنترل نقدینگی و مدیریت ارز به عهده قوه مجریه است. البته ما نیز هر جا شاهد کم و کاستی در قانونگذاری باشیم جلو می‌آییم و وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

مصباحی مقدم بیان کرد: ما فعلا کم و کاستی در قوانین نداریم که بخواهیم آن‌ها را اصلاح یا قانون جدید مصوب کنیم گرچه اگر هم داشته باشیم دولت باید پیشنهاد دهد که ما نیز قطعا استقبال کرده و این کاستی‌ها را رفع می‌کنیم.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس یادآورشد: این وظیفه نظارتی مجلس، نمایندگان را وادار می‌کند که دست به سوال بزنند، تحقیق و تفحص کنند و گاهی دست به استیضاح بزنند و تصور می‌کنم مجلس به این وظیفه‌اش نیز به خوبی عمل کرده است که اگر گریزی به اقدامات همین چندماه اخیر مجلس بزنیم این مسئله تایید می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه مجلس هرسه ماه یکبار و هر سال یکبار گزارش عملکرد خود را خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌دهد، گفت: البته مجلس چه در بحث مباحث اقتصادی و چه سایر مباحث آن‌ها را از هم جدا نمی‌کند بلکه گزارش خود را به صورت مجموعه اقدامات ارائه می‌دهد که قطعا گزارش پایان سال مجلس حکایت از عملکردهای این قوه در سال ۹۱ بوده است.


منبع:راه دانشجو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد