گوناگون

بازداشت ۲ متهم به بمب‌گذاری قطار، مرتبط با اعضای القاعده در ایران

پارسینه: پلیس کانادا از بازداشت 2 نفر به اتهام برنامه‌ریزی برای فعالیت تروریستی خبر داد و مدعی شد: آنها با عناصری از القاعده مستقر در ایران، مرتبط بوده و مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

دولت کانادا همچنین اعلام کرد در این رابطه، دو نفر غیرکانادایی به نام های رائد جاسر (35 ساله) و صهیب الصغیر (32 ساله) را دستگیر کرده است که قصد داشتند خط آهن و قطار سریع السیر میان دو شهر تورنتو کانادا و نیویورک آمریکا را منفجر کنند.

سخنگوی پلیس کانادا در کنفرانس مطبوعاتی در حالی مدعی شد که این افراد بازداشت شده با عناصری از القاعده مستقر در ایران در ارتباط بوده اند که تاکید کرد هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این حملات تروریستی از حمایت دولت ایران برخوردار بوده است.

به گفته دولت کانادا، این دو نفر مظنون به عضویت یا ارتباط با شبکه القاعده هستند. شبکه سی بی سی کانادا نیز در این باره گفت که این طرح تروریستی ارتباطی به بمب گذاری هفته پیش در بوستون آمریکا ندارد.

این دو متهم بازداشت شده در کانادا از یک سال پیش تاکنون تحت نظر بوده اند تا اینکه به دست نیروهای ویژه پلیس کانادا و سرویس اطلاعاتی امنیتی این کشور و با همکاری دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) دستگیر شدند.

در بیانیه پلیس کانادا نیز در این باره آمده است: پلیس معتقد است که این دو نفر دارای قدرت و قصد اجرای این اقدامات جنایتکارانه بوده اند.


منبع:نامه نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد