گوناگون

ده نویسنده برتر رمان قرن ۲۱ و معرفی برترین اثار

ده نویسنده برتر رمان قرن 21 و معرفی برترین اثار

ویسندگان بسیاری با آثار برجسته خود در دنیای ادبیات درخشیده‌اند.

در قرن ، نویسندگان بسیاری با آثار برجسته خود در دنیای ادبیات درخشیده‌اند. در اینجا به ده نویسنده برتر رمان‌های قرن اشاره میکنیم:

هاروکی موراکامی:

هاروکی موراکامی (به ژاپنی: 村上春樹) نویسندهٔ مشهور ژاپنی است که در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو، ژاپن به دنیا آمد. او با آثار خود در ژانرهای مختلفی همچون رئالیسم جادویی، سوررئالیسم و داستان‌های علمی-تخیلی شناخته می‌شود.

موراکامی با رمان‌هایی همچون “کافکا در کرانه”، “جنگل نروژی”، “Q84” و “تعقیب گوسفند وحشی” به شهرت جهانی دست یافته است. آثار او به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است.

او همچنین جوایز متعددی از جمله جایزه فرانتس کافکا و جایزه یومیوری را دریافت کرده است. سبک نوشتاری او تحت تأثیر نویسندگان غربی مانند فرانتس کافکا، کرت وونه‌گات و ریچارد براتیگان قرار دارد.

جی. کی. رولینگ:

جی. کی. رولینگ (J.K. Rowling) نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده بریتانیایی است که بیشتر به خاطر نوشتن مجموعه کتاب‌های هری پاتر شناخته می‌شود. او در ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵ در یاته، گلاسترشر، بریتانیا به دنیا آمد.

رولینگ ایده نوشتن هری پاتر را در سال ۱۹۹۰ در یک سفر با قطار از منچستر به لندن به دست آورد. اولین کتاب از این مجموعه، “هری پاتر و سنگ جادو”، در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ تبدیل شد. مجموعه هری پاتر بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده است.

علاوه بر هری پاتر، رولینگ با نام مستعار رابرت گالبریث نیز چندین رمان جنایی نوشته است. او همچنین به فعالیت‌های بشر دوستانه و خیریه مشغول است و جوایز متعددی برای آثارش دریافت کرده است.

چیماماندا انگزی آدیچی:

چیماماندا انگزی آدیچی نویسنده نیجریه‌ای است که در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ در انوگو، نیجریه به دنیا آمد. او در دانشگاه نیجریه، نسوکا بزرگ شد، جایی که پدرش استاد و مادرش اولین زن ثبت‌کننده بود.

آدیچی جوایز متعددی از جمله جایزه مک‌آرتور و جایزه ادبیات داستانی زنان را دریافت کرده است. آثار او به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده و او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان معاصر شناخته می‌شود.

جاناتان فرانزن:

جاناتان فرانزن (Jonathan Franzen) نویسنده و رمان‌نویس آمریکایی است که در ۱۷ اوت ۱۹۵۹ در وسترن اسپرینگز، ایلینوی به دنیا آمد. او در وبستر گرووز، میزوری بزرگ شد و از کالج سوارثمور در رشته زبان آلمانی فارغ‌التحصیل شد.

فرانزن با رمان‌هایی همچون “اصلاحات” (The Corrections) و “آزادی” (Freedom) به شهرت رسید. رمان “اصلاحات” او در سال ۲۰۰۱ جایزه کتاب ملی آمریکا را دریافت کرد و تحسین‌های گسترده‌ای از منتقدان ادبی به دست آورد. او همچنین برنده جوایزی همچون کمک‌هزینه گوگنهایم شده است.

آثار فرانزن به دلیل سبک نوشتاری خاص و تحلیل‌های اجتماعی عمیقش شناخته می‌شوند. او از معدود نویسندگان معاصر است که تصویرش روی جلد مجله تایم چاپ شده است.

النا فرانته:

النا فرانته (Elena Ferrante) نام مستعار نویسنده‌ای ایتالیایی است که در سال ۱۹۴۳ در ناپل به دنیا آمده است. او به دلیل انتخاب ناشناس ماندن، یکی از مرموزترین نویسندگان معاصر به شمار می‌رود.

فرانته با سری رمان‌های ناپلی خود که شامل “دوست نابغه من”، “داستان یک نام جدید”، “آنهایی که می‌روند و آنهایی که می‌مانند” و “داستان فرزند گمشده” است، به شهرت جهانی دست یافته است. این رمان‌ها به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند و توجه بسیاری از خوانندگان و منتقدان را به خود جلب کرده‌اند.

او در سال ۲۰۱۶ در فهرست صد نویسندهٔ تأثیرگذار جهان از طرف مجلهٔ تایم قرار گرفت و جایزه جهانی من بوکر را برای کتاب “داستان فرزند گمشده” دریافت کرد.

مارگارت اتوود:

مارگارت اتوود (Margaret Atwood) نویسنده، شاعر، منتقد ادبی، و فعال محیط زیست کانادایی است که در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا، کانادا به دنیا آمد. او به خاطر رمان‌هایش با مضامین فمینیستی و اجتماعی شناخته می‌شود و آثارش تأثیر زیادی بر ادبیات معاصر داشته‌اند.

اتوود با رمان‌هایی همچون “سرگذشت ندیمه” (The Handmaid’s Tale)، “آدمکش کور” (The Blind Assassin) و “اوریکس و کریک” (Oryx and Crake) به شهرت جهانی دست یافته است. رمان “سرگذشت ندیمه” او به یک سریال تلویزیونی موفق تبدیل شد و جوایز متعددی را به دست آورد.

او همچنین جوایز متعددی از جمله جایزه بوکر و جایزه آرتور سی. کلارک را دریافت کرده است. اتوود در کنار نویسندگی، به تدریس در دانشگاه‌های مختلف نیز پرداخته و یکی از بنیان‌گذاران بنیاد نویسندگان کانادا است.

کازوئو ایشی‌گورو:

کازوئو ایشی‌گورو (Kazuo Ishiguro) نویسندهٔ انگلیسی ژاپنی‌تبار است که در ۸ نوامبر ۱۹۵۴ در ناگاساکی، ژاپن به دنیا آمد. او در پنج‌سالگی به همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرد و در آنجا بزرگ شد.

ایشی‌گورو با رمان‌هایی همچون “بازماندهٔ روز” (The Remains of the Day) و “هرگز رهایم مکن” (Never Let Me Go) به شهرت جهانی دست یافته است. او در سال ۲۰۱۷ جایزه نوبل ادبیات را به دلیل “رمان‌هایی با نیروی عاطفی عظیم” دریافت کرد. آثار او به دلیل سبک نوشتاری خاص و تحلیل‌های عمیق اجتماعی و روان‌شناختی شناخته می‌شوند.

دونا تارت:

دونا تارت (Donna Tartt) نویسندهٔ آمریکایی است که در ۲۳ نوامبر ۱۹۶۳ در گرینوود، میسیسیپی به دنیا آمد. او با رمان‌هایی همچون “تاریخ سری” (The Secret History) در سال ۱۹۹۲، “دوست کوچک” (The Little Friend) در سال ۲۰۰۲، و “فنچ طلایی” (The Goldfinch) در سال ۲۰۱۳ شناخته می‌شود.

رمان “فنچ طلایی” او در سال ۲۰۱۴ جایزه پولیتزر برای داستان را به دست آورد. آثار تارت به دلیل سبک نوشتاری دقیق و داستان‌های پیچیده و جذابش مورد تحسین قرار گرفته‌اند. او همچنین به دلیل حفظ زندگی خصوصی خود و دوری از رسانه‌ها شناخته می‌شود.

جورج ساندرز:

جورج ساندرز (George Saunders) نویسنده، رمان‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی است که در ۲ دسامبر ۱۹۵۸ در آماریلو، تگزاس به دنیا آمد. او در حومه جنوبی شیکاگو بزرگ شد و مدرک کارشناسی مهندسی ژئوفیزیک خود را از مدرسه معادن کلرادو دریافت کرد.

ساندرز بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاه و رمان‌هایش شناخته می‌شود. از آثار برجسته او می‌توان به “سرزمین جنگ داخلی در زوالی ناگوار” (CivilWarLand in Bad Decline)، “دهم دسامبر” (Tenth of December) و “لینکلن در باردو” (Lincoln in the Bardo) اشاره کرد. رمان “لینکلن در باردو” در سال ۲۰۱۷ جایزه ادبی من بوکر را به دست آورد.

او همچنین در دانشگاه سیراکیوس به تدریس نویسندگی خلاق مشغول است و جوایز متعددی از جمله کمک‌هزینه گوگنهایم را دریافت کرده است.

زادی اسمیت:

زادی اسمیت (Zadie Smith) نویسنده و رمان‌نویس بریتانیایی است که در ۲۵ اکتبر ۱۹۷۵ در لندن به دنیا آمد. او با اولین رمان خود، “دندان‌های سفید” (White Teeth)، که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، به شهرت جهانی دست یافت. این رمان جوایز متعددی از جمله جایزه اورنج را به دست آورد و در فهرست ۱۰۰ کتاب برتر مجله تایم از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ قرار گرفت.

زادی اسمیت به عنوان یکی از نویسندگان برجسته معاصر شناخته می‌شود و آثارش به دلیل سبک نوشتاری خاص و تحلیل‌های اجتماعی عمیق مورد تحسین قرار گرفته‌اند. او همچنین استاد نویسندگی خلاق در دانشگاه نیویورک است.

میتوانید در آنلاین رمان جدیدترین رمان های ایرنی و خارجی را بصورت رایگان دانلود کنید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد