گوناگون

امینی: با تمام بضاعت خود، به تئاتر استان‌ها توجه خواهیم داشت

پارسینه: مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تمام بضاعت خود، به جوانان پرتلاش تئاتری استان‌ها توجه خواهد داشت.

رحمت امینی؛ رییس مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ كه برای شركت در مراسم تجلیل از هنرمندان برتر حوزه هنری استان لرستان به این استان سفر كرده بود به خبرنگار صحنه گفت: طی یك نشست سه ساعته كه با هنرمندان تئاتر شهر خرم‌آباد داشتم، متوجه شدم بیشتر شكایات و گلایه‌های هنرمندان این شهر از كمبود امكانات سخت افزاری و نبود سالن مخصوص تئاتر است.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، وی با بیان اینكه هنرمندان شهر خرم‌آباد بسیار علاقه‌مند و پر انرژی نشان می‌دهند، اظهار داشت: البته حوزه هنری استان لرستان یك سالن در اختیار دارد ولی فاقد هرگونه امكانات است. وجود همین سالن باعث امیدواری است اما برای تجهیز آن به امكانات نور و صدا و... به نظر می‌رسد حدود هفتصد میلیون تومان بودجه نیاز باشد. این مبلغ با توجه به وضعیت بودجه‌ی فرهنگی كشور در یكی دو سال اخیر، ‌مبلغ زیادی است اما فكر می‌كنم با توجه به اینكه شهر خرم‌آباد در مجموع دارای سالن مناسبی نیست اگر سالن حوزه هنری استان تجهیز شود، می‌تواند با فعالیت مستمر خود طی یك سال بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را جبران كند.

امینی ادامه داد: وجود همین سالن باعث امیدواری است اما ای كاش بشود با كمك و همراهی دیگر نهادها و ارگان‌ها و حتی كارخانجات و شركت‌های خصوصی استان بتوان این سالن را تجهیز كرد تا جوانان و هنرمندان پرانرژی لرستان، بتوانند خلاقیت‌های خود را در روی صحنه به منصه‌ی ظهور برسانند. در آن صورت، ثمره‌ی این تلاش‌ها را بر همه‌ی مردم شهر نیز بسیار و بسیار نمود خواهد داشت.
این استاد دانشگاه از تلاش هنرمندان لرستانی برای حضور در جشنواره‌ی سراسری تئاتر ماه خبر داد و افزود: در حال حاضر از استان لرستان، چهار متن در حال تمرین و آماده سازی برای حضور در همایش منطقه‌ای تئاتر ماه است كه این نشان از بنیه و پتانسیل هنرمندان این خطه است و من نیز برایشان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

وی در مورد همراهی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با هنرمندان استان‌ها گفت: مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تمام بضاعت خود، به جوانان تئاتری استان‌ها توجه خواهد داشت. ما از نمایش‌نامه‌های برتر هر استان حمایت خواهیم كرد و برای ارتقاء كیفی متون نمایشی نیز طی یك روند مكاتبه‌ای با نویسندگان، آثار نمایش‌نویسان استان‌ها را در اختیار كارشناسان و مدرسین دانشگاهی قرار خواهیم داد تا با طی یك روند مكاتبه‌ای به رفع ضعف‌های احتمالی آن متون پرداخته شود. ضمن اینكه حاضریم با اعزام مدرسین شاخص تئاتر و با پرداخت بخشی از هزینه‌ها برای برپایی كارگاه‌ها و كلاس‌های آموزشی در مراكز استانی، به بخشی از نیاز هنرمندان جوان استان‌ها پاسخ داده باشیم. ضمن اینكه همانطور كه بارها اعلام كرده‌ام، نشانی ایمیل شخصی من(aminirahmat@yahoo.com) برای دریافت نظرات و انتقادات در اختیار همه‌ی هنرمندان قرار دارد.

دكتر رحمت امینی در پایان گفت: در طول سال آتی با سفر به شهر‌های مختلف حتما با هنرمندان دیگر استان‌ها نیز به گفت‌وشنود خواهیم پرداخت چرا كه معتقدم برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان استان‌ها بهترین اتاق فكر برای دو طرف خواهد بود.

گفتنی است روز چهارشنبه- 11 اردیبهشت ماه- طی مراسمی در حوزه هنری لرستان از هنرمندان برتر استان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد