گوناگون

کشف جسد ۱۴۰۰ ساله یک سرباز در مصر

پارسینه: بقایای جسد یک سرباز متعلق به تمدنی ناشناخته با قدمتی 1400 ساله در مصر کشف شد.

در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان مصری در محوطه تاریخی در منطقه «آسوان» مصر،‌ بقایای جسد یک سرباز متعلق به تمدنی ناشناخته با قدمتی 1400 ساله به همراه صدها اثر تاریخی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سرباز در محوطه تاریخی در حدود 1400 سال قبل فوت کرده و بقایای جسد وی در محوطه‌ای تاریخی کشف شد که به سال‌های پایانی حکومت رومیان در سرزمین‌های تمدن مصر باستان تعلق دارد.

این سرباز که همراهش صدها اثر تاریخی نیز کشف شده‌اند، از سربازان تمدن ناشناخته «نوبیان» بوده که آثار تاریخی برجای مانده از آنها به ویژه هرم های نوک در بخش‌های کمی از مصر و شمال سودان وجود دارند.

آثار تاریخی شاخص برجای مانده از مردمان تمدن نوبیان شامل ده‌ها هرم در منطقه تاریخی «میرو» در 200 کیلومتری شمال شرقی خارطوم ، پایتخت سودان است که هزاران سال پیش توسط مردمی که نخستین تمدن را کنار رود نیل تأسیس کردند، ساخته شده‌اند. منطقه‌ میرو بیش از صد هرم دارد که همه‌ آن‌ها از نظر اندازه، بسیار کوچک‌تر از هرم‌های مصر هستند.

بر اساس بررسی‌های اولیه باستان‌شناسان این سرباز در زمان مرگ بین 25 تا 35 سال داشته و قرار است جسد وی به همراه دیگر آثار تاریخی کشف شده پس از انجام آزمایشات علمی در آینده نزدیک در موزه ملی مصر در قاهره به نمایش در آیند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد