گوناگون

«جامعه‌پذیری دینی در ایران»

پارسینه: كتاب «جامعه‌پذیری دینی در ایران» سعي مي‌کند که متناسب با امکانات و ظرفيت‌هاي نهفته در درون جامعه معاصر ايران، الگوها، منابع، راهکارها و شيوه‌هاي مختلف دين‌پذيري را با نگاهي به آموزه‌هاي دين مقدس اسلام در اين باره، مورد بررسي قرار دهد.

پارسینه-گروه فرهنگی: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، كتاب «جامعه‌پذیری دینی در ایران» را با همكاري پژوهشكده باقر العلوم (ع) منتشر کرد.

این كتاب دستاورد یکی از اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است كه توسط «محمدشریف حیدری» با نظارت علمی محمدحسین پوریانی و ارزیابی دکتر قاسم زائری انجام شده و به طور مشترك با پژوهشكده باقر العلوم (ع) منتشر شده است.
كتاب «جامعه‌پذیری دینی در ایران» سعي مي‌کند که متناسب با امکانات و ظرفيت‌هاي نهفته در درون جامعه معاصر ايران، الگوها، منابع، راهکارها و شيوه‌هاي مختلف دين‌پذيري را با نگاهي به آموزه‌هاي دين مقدس اسلام در اين باره، مورد بررسي قرار دهد. غايات نهفته در اين کتاب چيزي جز بهبود و ارتقاي سطح‌ دین‌داري در جامعه نيست که از طريق طرح امکان‌ها و گزينه‌هاي محتمل در مسير دين‌پذيري جامعه ممکن مي‌گردد. اين کتاب مسلماً همة ابعاد مسئله را به‌صورت تام نمي‌پوشاند، اما متناسب با امکانات موجود، سعي مي‌کند براي فراهم‌آوري روش‌ها و الگوهاي دين‌پذيري، چيزي را که در توان دارد فروگذار ننمايد.

كتاب «جامعه‌پذیری دینی در ایران»در 6 فصل و 232 صفحه با قيمت 7000 تومان منتشر شده است. علاقه مندان به دريافت اين كتاب مي توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه يا با تلفن 88919176 تماس بگیرند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد