گوناگون

امام‌جمعه چرام: حجاب ارزنده‌ترین نمود فرهنگی در تمدن ایرانی اسلامی است

خبرگزاری شبستان نوشت:

امام جمعه چرام، حجاب را ارزنده ‌ترین نمودهای فرهنگی اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: حجاب در فرهنگ اسلامی ایرانی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود رسیده است.

حجت الاسلام جعفر طزری، امام جمعه چرام امروز (۲۶بهمن) در همایش عفاف و حجاب زنان معلم آموزش و پرورش دیشموک، نقش خانواده‌ را در گسترش عفاف و حجاب و سایر مسائل فرهنگی بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم نگاه درست به حجاب را به پسران و دختران مان آموزش دهیم؛ هیچ‌گاه نگران ورود فرهنگ ‌های مختلف در جامعه نخواهیم بود.

طزری مسئولیت تحکیم بنیان خانواده را بر دوش تمام مسئولان دانست و ابراز داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده سه بخش مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: تعالی خانواده، منجر به کمال انسان می ‌شود که این هدف غایی تمام ادیان الهی است و در این راستا عفاف و حجاب برای زنان و مردان به عنوان ابزاری برای تعالی خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه چرام گفت: دشمنان اسلام رواج بی‌ حجابی در جامعه را به‌ عنوان یک مقدمه نگاه می ‌کنند به این جهت که به اندیشه‌ های سیاسی و استعماری خودشان دست پیدا کنند اگرچه به‌ عنوان مقدمه تا حدودی کارشان پیش رفته و توانسته ‌اند جامعه را تحت تأثیر افکار خودشان قرار دهند اما از این کار نتوانستند نتیجه سیاسی بگیرند.

طزری وظیفه زنان را در عرصه کنونی جامعه بسیار خطیر دانست و گفت: امروز اگر موفقیت و افتخاری در جامعه ثبت می ‌شود، پایه و اساس آن پاکدامنی و رشادت ‌های زنان است.

این کارشناس امور دینی شهرستان چرام در ادامه، حجاب را از پدیده‌ های مهم مذهبی و ارزشی در تعالیم اسلامی دانست و تاکید کرد: بدون شک رسیدن به این هدف متعالی، اسلامی و اعتقادی نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه ‌های اجرایی به صورت مستمر و هدفمند است.

وی با اظهار تأسف از اینکه در زمینه گسترش عفاف و حجاب در جامعه دچار کم‌ تحرکی‌ هایی شده ‌ایم، افزود: مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی مذهبی است که فشار دشمنان از این ناحیه در حال زیاد شدن است به همین جهت همه مسئولان باید جهت کمتر شدن آسیب ‌های اجتماعی حواسشان را جمع کنند./ح

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد