گوناگون

تریبون مستضعفین: امشب اسکار پشیمان می‌شود یا وزارت ارشاد؟

سایت تریبون مستضعفین نوشت:

تا ساعتی دیگر مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۱۲ اغاز می شود. مراسمی که این بار برای ایرانی ها بدلیل وجود نماینده ایران میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم نامه و بهترین فیلم خارجی زبان متفاوت از دیگر سال هاست.

جدایی نادر از سیمین با تمامی حواشی که در محافل فرهنگی و بیشتر از آن در سیاست داشته است مجالی یافته تا به عنوان یک فیلم ایرانی شانس خود را برای گرفتن اسکار تجربه کند. اسکار با مختصاتی که دارد و بهره بداری هایی که تا کنون از ان شده است به جایزه ای سیاسی مشهور است.

به هرحال خوب یا بد درست یا نادرست جبهه های بوجود آمده له و علیه جدایی نادر از سیمین و جنس تفکرات هر کدام از این جبهه ها باعث شد تا بلیط حضور فرهادی و همراهانش در کداک تئاتر لس آنجلس قطعی شود.

اما آیا فرهادی که در این مراسم به احتمال زیاد یک بار - و برای اولین بار در تاریخ ایران- جایزه اسکار را در دست خواهد گرفت و به روی سن حاضر خواهد شد، به گونه ای رفتار خواهد کرد که گردانندگان اسکار پشیمان شوند و یا وزارت ارشاد سوالی است که تا ساعاتی دیگر جواب آن را خواهیم دانست.

اما این فرصتی است که فرهادی دیگر شاید بدست نیاورد چه برای تایید نقد های موجود چه برای تایید نظرات معاونت سینمایی، هر چند نمی توان گفت امید داریم اما نا امید هم نمی توان بود از اینکه این فرصت بدست آمده به هدر نرود و شاید یک بار و شاید برای همیشه این اسکار به حرف و حدیث های غرب خاتمه دهد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    مثلا توقع دارین چی بگه!بگه با تشکر از ارشاد که مدتی جلوی کارمونو گرفت.یا از در یک محفل هنری از برادر مجاهد اسماعیل هنیه صحبت کنه و جایزشو به اون تقدیم کند؟

  • خانم

    بلاخره با اتمام این مراسم و سخنرانی آقای فرهادی کدوم یکی پشیمون شدند؟!

  • ناشناس

    جناب میرعلایی مدیر فارابی را خوشحال کن ! خیلی واست زحمت کشیده و در برنامه هفت گفته:همه باید بریم استقبال فرهادی!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد