بی اعتنایی به حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر
پارسینه: با کارنامه موفق حوزه هنری در سی.ویکمین جشنواره فیلم فجر اعلام اسامی نامزدها و برگزیدگان فیلمهای جشنواره ردپایی کمرنگ از دخالت مشکلات امسال سینمای ایران را نشان داد.
سه فیلم حوزه هنری با وجود شایستگیهای فنی و ساختاری در هیچ کدام از رشتههای اصلی جشنواره نامزد نشدند.ماجرای حوزه هنری و سازمان سینمایی سینما همچنان ادامه دارد.
با کارنامه موفق حوزه هنری در سی.ویکمین جشنواره فیلم فجر اعلام اسامی نامزدها و برگزیدگان فیلمهای جشنواره ردپایی کمرنگ از دخالت مشکلات امسال سینمای ایران را نشان داد.
«حوض نقاشی»،«خسته نباشید» و «تاج محل» سه محصول امسال حوزه هنری نمایش موفقی از یک سینمای اخلاقی و امیدوارانه از جامعه امروز ایران بود. نمایش هر سه فیلم در جشنواره با واکنش مثبت منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد و نمونههای پیش رویی از سینمای اجتماعی امروزی را در جشنواره به نمایش گذاشت.
«حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و تهیهکنندگی منوچهر محمدی با وجود محدود کردن تلاش یک زوج معلول برای هویت یابی در داخل خانهشان نمایش تاثیرگذاری از وجود و فراموش شدگی آدمهایی بود که امیدوارانه در حال زندگی هستند.
اما «خسته نباشید» و «تاج محل» دو فیلم اولی موفق امسال به تهیهکنندگی رضا میرکریمی علاوه بر اینکه فیلمهای جمعو جورو خوش ساختی با محوریت مسائل اخلاقی و انسانی در جامعه معاصر ایران خاصی بودند تلاش موثری در بیرون بردن فضای سینما از محیط پایتخت به سایر شهرستانهای ایران و نمایشی از سبک زندگی و دغدغههای غیرتهرانیها بود. راهی که میرکریمی در «یه حبه قند» شروع کرده بود.
سه فیلم حوزه هنری با وجود شایستگیهای فنی و ساختاری در هیچ کدام از رشتههای اصلی جشنواره نامزد نشدند.
اتفاق مهم دیروز مراسم اختتامیه در دقایق پایانی آن رخ داد. جایی که مجری برنامه از تهیهکننده حوض نقاشی دعوت کرد برای دریافت تنها جایزهای که هیات داوران در آن نقشی نداشتند، بهترین فیلم مردمی به روی سن بیاید و نه تنها منوچهر محمودی در سالن حاضر نبود بلکه هیچ کدام از تیم عوامل سازنده کار در مراسم اختتامیه حضور نداشتند، درست 20 دقیقه قبل بیانیه هیات داوران قرائت شده بود. بیانیهای که به تندی به سیاستهای حوزه هنری در حوزه سینما تاخته بود.
ماجرا ظاهرا همچنان ادامه دارد.
با کارنامه موفق حوزه هنری در سی.ویکمین جشنواره فیلم فجر اعلام اسامی نامزدها و برگزیدگان فیلمهای جشنواره ردپایی کمرنگ از دخالت مشکلات امسال سینمای ایران را نشان داد.
«حوض نقاشی»،«خسته نباشید» و «تاج محل» سه محصول امسال حوزه هنری نمایش موفقی از یک سینمای اخلاقی و امیدوارانه از جامعه امروز ایران بود. نمایش هر سه فیلم در جشنواره با واکنش مثبت منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد و نمونههای پیش رویی از سینمای اجتماعی امروزی را در جشنواره به نمایش گذاشت.
«حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و تهیهکنندگی منوچهر محمدی با وجود محدود کردن تلاش یک زوج معلول برای هویت یابی در داخل خانهشان نمایش تاثیرگذاری از وجود و فراموش شدگی آدمهایی بود که امیدوارانه در حال زندگی هستند.
اما «خسته نباشید» و «تاج محل» دو فیلم اولی موفق امسال به تهیهکنندگی رضا میرکریمی علاوه بر اینکه فیلمهای جمعو جورو خوش ساختی با محوریت مسائل اخلاقی و انسانی در جامعه معاصر ایران خاصی بودند تلاش موثری در بیرون بردن فضای سینما از محیط پایتخت به سایر شهرستانهای ایران و نمایشی از سبک زندگی و دغدغههای غیرتهرانیها بود. راهی که میرکریمی در «یه حبه قند» شروع کرده بود.
سه فیلم حوزه هنری با وجود شایستگیهای فنی و ساختاری در هیچ کدام از رشتههای اصلی جشنواره نامزد نشدند.
اتفاق مهم دیروز مراسم اختتامیه در دقایق پایانی آن رخ داد. جایی که مجری برنامه از تهیهکننده حوض نقاشی دعوت کرد برای دریافت تنها جایزهای که هیات داوران در آن نقشی نداشتند، بهترین فیلم مردمی به روی سن بیاید و نه تنها منوچهر محمودی در سالن حاضر نبود بلکه هیچ کدام از تیم عوامل سازنده کار در مراسم اختتامیه حضور نداشتند، درست 20 دقیقه قبل بیانیه هیات داوران قرائت شده بود. بیانیهای که به تندی به سیاستهای حوزه هنری در حوزه سینما تاخته بود.
ماجرا ظاهرا همچنان ادامه دارد.
منبع:
تسنیم
ارسال نظر