گوناگون

کتاب‌های احمد بیگدلی در نمایشگاه کتاب تهران

پارسینه: احمد بیگدلی از چاپ مجموعه‌ی دیگری از داستان‌هایش خبر داد.

این داستان‌نویس به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت، مجموعه‌ی داستان «مگر چراغی بسوزد» دربرگیرنده‌ی 11 داستان از سوی نشر روزنه به چاپ رسیده است و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.



او در توضیحی عنوان کرد: این کتاب دربرگیرنده‌ی داستان‌هایی از کتاب «من ویران شده‌ام» و داستان‌های تازه‌ است. از آن‌جایی که کتاب یادشده پیش‌تر درست توزیع نشد، تصمیم گرفتم داستان‌های آن مجموعه و داستان‌های تازه را در کتاب «مگر چراغی بسوزد» منتشر کنم.


ایبن کتاب مدت‌ها پیش مجوز داشت، اما به دلیل گرانی کاغذ با تأخیر یک‌ساله منتشر شد.


بیگدلی گفت: داستان‌های این کتاب عبارت‌اند از «خانه به خانه»، «جنگ»، «خواب بلند ارغوان»، «گاگریز»، «شبی بیرون از خانه»، «چشم‌هایم در آینه»، «4 تابستان خوشبختی هزار سال تنهایی»، «مگر چراغی بسوزد» و «در آن اتاق رو به حیاط».


او همچنین گفت، مجموعه نمایش‌نامه‌ی «دالو و چند نمایشنامه‌ی دیگر»، مجموعه‌ی داستان «ارواح ماه مهر» و رمان «بی‌تردید سه‌شنبه بود» از سوی نشر افراز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.



بیگدلی در توضیحی درباره‌ی این کتاب‌ها اظهار کرد: کتاب «بی‌تردید سه‌شنبه بود» در نشر علم منتشر شده بود که چاپ دوم آن را نشر یادشده منتشر می‌کند.


کتاب «دالو و چند نمایشنامه‌ی دیگر» مجموعه‌ی پنج نمایشنامه کوتاه است؛ یکی از این نمایشنامه‌ها را سال 56 نوشتم و یکی را سال 1374 و سه تای دیگر را در سال‌های اخیر نوشتم. من نمایشنامه‌نویسی را دوست دارم، اما نمایشنامه باید اجرا شود تا نویسنده از آن لذت ببرد. به همین خاطر بیش‌تر داستان نوشته‌ام که لذت آنی برای نویسنده دارد و همین که داستان را می‌نویسی، از آن لذت می‌بری.



این کتاب شامل نمایشنامه‌های دالو،‌ موش در گنجه، سیاه دوم، حکایت همچنان باقی است و ژنرال شبانه می‌شود. همچنین مجموعه‌ی داستان «ارواح ماه مهر» دربرگیرنده‌ی 11 داستان است که هفت داستانش را من به صورت صوتی در یک سی‌دی 80 دقیقه‌یی خوانده‌ام.



او پیش‌تر نیز از تدوین مجموعه‌ی دیگری از داستان‌هایش خبر داده و گفته بود که «همه ساکت بودند» را آماده چاپ دارد که قرار است از سوی نشر آگه منتشر شود. این مجموعه 12 داستان دارد.


احمد بیگدلی بیست‌وششم فروردین‌ماه سال 1324 در اهواز به دنیا آمده است. کتاب‌های «شبی بیرون از خانه»، «من ویران شده‌ام»، «اندکی سایه»، «آنای باغ سیب»، «آوای نهنگ»،‌ «زمانی برای پنهان شدن» از جمله‌ آثار این نویسنده است.


بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد