گوناگون

چگونه تبلت سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه تبلت سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

یکی از مزایای داشتن تلویزیون هوشمند، پشتیبانی از اتصال صفحه نمایش تبلت و گوشی به آن است.

تماشای برنامه مورد علاقه در نمایشگر بزرگ‌تر، تجربه جدید و لذت‌بخشی را به شما منتقل می‌کند و برای اتصال تبلت به تلویزیون، راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه قصد داریم به صورت کامل این موارد را شرح دهیم. پس اگر می‌خواهید تبلت سامسونگ را به تلویزیون هوشمند متصل کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI

ابتدا به سراغ روش سیمی‌ می‌رویم که راحت‌ترین راه اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون است. این قابلیت در تلویزیون‌های حداقل ۱۰ سال تولید شده، پشتیبانی می‌شود و کافی است یک کابل HDMI‌ داشته باشید. البته هنگام خرید کابل HDMI، به نوع و مدل آن توجه بفرمایید؛ چرا که کیفیت کابل تاثیر مهمی در کیفیت و پایداری تصویر روی تلویزیون دارد. کابل‌های HDMI معمولا دو سر HDMI هستند و اگر تبلت شما از پورت HDMI پشتیبانی نمی‌کند، باید مبدل HDMI به Type-C را خریداری نمایید. پس از اتصال کابل به تبلت و تلویزیون، به راحتی می‌توانید صفحه تبلت را روی تلویزیون مشاهده کنید و خبری از قطعی و تاخیر تصویر یا صدا نیست.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از USB

با استفاده از این روش، علاوه بر انتقال تصویر به تلویزیون، می‌توان فایل‌ها را بین تبلت و تلویزیون جابجا کرد. برای این کار لازم است که کابل USB-C را تهیه کرده و اتصال بین تلویزیون و تبلت را برقرار کنید. سپس روی گزینه Source بزنید و اکنون به راحتی می‌توان فایل‌ها تبلت را در تلویزیون بررسی کرد.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از Samsung Dex

قابلیت Samsung DEX تنها در محصولات سامسونگ قابل دسترس است و نیاز به تلویزیون سامسونگ دارید. در این روش ابتدا وارد برنامه Samsung Dex شوید و سپس با استفاده از کابل USB به HDMI، می‌توانید ارتباط بین دو دستگاه را برقرار کنید.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از SlimPort

استفاده از مبدل SlimProt، یکی از سریع‌ترین روش‌های اتصال تلویزیون سامسونگ به تلویزیون است. با استفاده از این روش، محتوای نمایشگر تبلت به صورت مستقیم روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. برای این اتصال، نیازمند کابل SlimPort هستید که یک سر آن به تلویزیون و سر دیگر به کابل USB-C متصل می‌شود. پس از انجام مراحل گفته شده، نیازی به انجام تنظیمات یا اجرای برنامه‌ای نیست و صفحه نمایش تبلت روی تلویزیون نمایش داده می‌شود.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از Smart View

موارد گفته شده تماما به صورت سیمی عمل می‌کنند، اما روش‌های بی‌سیم برای اتصال تبلت به تلویزیون، راحت‌تر و سریع‌تر هستند و نیازی به خرید کابل ندارند. اولین روش استفاده از برنامه Smart View است. این برنامه برای سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده و حتی می‌توان با استفاده از آن آیپد را به تلویزیون متصل کرد. برای اتصال تبلت سامسونگ با Smart View کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا برنامه Smart View را از فروشگاه‌های معتبر دانلود کنید.
  • تلویزیون و تبلت را به یک شبکه وای فای متصل کنید.
  • در تبلت خود برنامه Smart View را اجرا کنید.
  • روی گزینه Connect to TV ضربه بزنید.
  • در این مرحله باید تلویزیون خود را از میان دستگاه‌هایی که نمایش می‌دهد، انتخاب کنید.
  • پس از انجام مراحل فوق، یک کد ۴ رقمی در تلویزیون نمایش داده می‌شود که باید آن را در تبلت سامسونگ خود وارد کنید.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از Smart View

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از Cast

اگر مدل تبلت و تلویزیون شما برای سال ۲۰۲۰ به بعد است، می‌توانید از قابلیت جذاب Cast استفاده کنید. این قابلیت در تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی قرار دارد و برای استفاده از آن نیازی به هیچ برنامه‌ای ندارید. در تبلت خود نوار اعلان‌ها را پایین بکشید و از میان گزینه‌ها،‌ گزینه Cast را انتخاب کنید. با استفاده از Cast، می‌توان اتصال بین تبلت و تلویزیون را برقرار کرد و حتی نیازی به اینترنتی ندارد.

  • ابتدا در تبلت خود روی این گزینه کلیک کنید.
  • در لیست نمایش داده شده، تلویزیون خود را انتخاب کنید.
  • پس از آن تبلت اجازه دسترسی می‌خواهد که باید در تلویزیون تایید کنید.
  • با تایید اجازه دسترسی، صفحه نمایش تبلت به تلویزیون منتقل می‌شود.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از WiFi Direct

گزینه وای فای دایرکت در بسیاری از تبلت‌های جدید و قدیمی وجود دارد و یکی از راحت‌ترین روش‌های اتصال تبلت به تلویزیون است. برای استفاده از WiFi Dirtect جهت اتصال تبلت به تلویزیون، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش WiFi در تنظیمات تبلت شوید.
  • گزینه WiFi Direct را انتخاب کنید.
  • منتظر بمانید تا در لیست شبکه‌ها، مدل تلویزیون شما را پیدا کند.
  • اگر مدل تلویزیون نمایش داده نشد، در بخش تنظیمات وای فای تلویزیون،‌ گزینه WiFi Direct یا Network را فعال کنید.
  • سپس روی گزینه Accept بزنید تا اتصال برقرار شود.

اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون با استفاده از WiFi Direct

جمع‌بندی

در این مطلب روش‌های اتصال تبلت سامسونگ به تلویزیون را برای شما شرح دادیم که با استفاده از این روش‌ها، حتی می‌توان گوشی‌های سامسونگ را به تلویزیون متصل کرد. موارد گفته شده شامل روش‌های اتصال سیمی و بی‌سیم هستند که با توجه به قابلیت‌های نرم‌افزاری تبلت‌ها و تلویزیون‌های جدید، پیشنهاد ما استفاده از روش‌های بی‌سیم است. از طرفی اگر به دنبال خرید یا اطلاع از قیمت تبلت سامسونگ هستید، ما به شما فروشگاه فرنا را معرفی می‌کنیم که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی لوازم دیجیتال از جمله موبایل، تبلت و لپ تاپ است که با مراجعه به آن، می‌توانید محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت بازار و گارانتی معتبر شرکتی خریداری نمایید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار