گوناگون

نکونام: پرسپولیس موقعیتی نداشت

پارسینه: من کاری به صحبت‌های کسی ندارم. محسن قهرمانی یکی از بهترین داوران ایران است و در وسط زمین هم به وی گفتم به یک دلیل از داوری او خیلی خوشم می‌آید که بازی را از سرعت نمی‌اندازد و به موقع آوانتاژ می‌دهد متاسفانه سرعت فوتبال در ایران پائین است و در کل اعتقاد دارم داوری‌های ما از فوتبالمان جلوتر است.

حرکت جواد نکونام و سرنگونی رضا حقیقی در محوطه جریمه استقلال یکی از پر سروصداترین صحنه‌هی دربی 76 بود.

در همین زمینه و در خصوص دومین تجربه این بازیکن با پیراهن استقلال در دربی گفت‌وگویی با نکونام انجام داده که در زیر می‌خوانید.

بازی چطور بود؟ خیلی از پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند استقلال از دست آنها در رفت.

اصلا در رفتن و این مسائل نیست، مطرح کردن چنین صحبت‌هایی هم درست نیست. پرسپولیس موقعیت گلی نداشت و فقط به ارسال‌های مستقیم روی آورده بود. نیمه دوم کفه ترازو به نفع آنها سنگینی می‌کرد ولی در مجموع آنها فقط یک موقعیت داشتند و آن هم روی پاس‌های بلند و توپ‌های بلند بود. فکر می‌کنم حساسیت دربی اینقدر بالا است که اجازه بازی روان را به هیچ کدام از تیم‌ها نمی‌دهد.

قبل از بازی گفته بودی که حساسیت این بازی به اندازه حساسیت‌ دربی‌های اسپانیا نیست، هنوز هم سر حرفت هستی؟

حساسیت آنها به خاطر ارائه بازی‌های زیبا است، حساسیت بازی تهران کاذب است و اصلا اجازه نمی‌دهد که فوتبال بازی کنی، در آنجا به این خاطر حساس هستند که چه تیم قهرمان می‌شود ولی در ایران جایگاه دو تیم تأثیری در عملکرد آنها در دربی ندارد و ممکن است یک تیم در رده‌های پائین جدول باشد ولی بازی بهتری ارائه کند. در اسپانیا هر تیمی که بهتر بازی می‌کند، برنده هم می‌شود.

انتظار می‌رفت استقلال بازی بهتری به نمایش بگذارد، چرا این اتفاق نیفتاد.

در نیمه اول بهتر از حریف بودیم و مالکیت توپ و زمین در اختیار ما بود اما در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها طوری بازی می‌کردند که بازیکنان ما را هم از جریان بازی خارج کنند. در نیمه دوم قبول دارم که آنها بهتر بودند ولی همانطور که گفتم دربی طوری نیست که بتوانی راحت فوتبال بازی کنی و عملکرد خوبی به نمایش بگذاری.

از بازی خودت راضی بودی؟

آن چیزهایی که از من خواسته بودند در زمین اجرا کردم.

قلعه‌نویی از بازیت راضی بود؟

او که تک تک به بازیکنان نمی‌گوید آیا از عملکردشان راضی است یا خیر، ولی در کل می‌دانم چون ما صدرنشین بودیم قلعه‌نویی از نتیجه راضی نیست. او دوست دارد در تمام بازی‌ها برنده باشد.

بین دو نیمه آیا قلعه‌نویی دستور حمله صادر کرد و یا قصد داشت بازی را کنترل کند؟

او از ما می‌خواست حمله کنیم اتفاقا ایرادی که در بین دو نیمه از ما گرفته شد این بود که چرا از فضاها استفاده نمی‌کنید؟ قلعه نویی می‌خواست که از فضاها استفاده کنیم و از موقعیت‌ها بهره ببریم.

قبول داری جمعیت زیادی به ورزشگاه آمده بود چون به نظر بیشتر از 100 هزار نفر در آزادی حضور داشتند.

یکی از دلایل حضور پر رنگ تماشاگران در این بازی خوب نتیجه گرفتن پرسپولیس بود ضمن آنکه بازی در ساعت خوبی برگزار شد و تماشاگران مجبور نبودند تا ساعات آخر روز معطل بمانند همه این‌ها در استقبال تماشاگران دخیل بود.

به آن صحنه مشکوک برسیم. صحنه‌ای که خیلی‌ها اعتقاد داشتند تو روی حقیقی خطا کردی.

آن صحنه اصلا پنالتی نبود. اگر فیلم بازی را ببینید متوجه می‌شوید که آن موقعی که به حقیقی می رسم اصلا دستم بالا نبود و هنگامی که به او رسیدم ایستادم او به من خورد و خودش را به زمین انداخت ولی اگر دقت کنید حتی اعتراض هم به تصمیم قهرمانی نکرد و فقط بابت گرفتن کارت زرد به داور اعتراض می‌کرد.

اما گل‌محمدی اعتراض داشت که قهرمانی بازی را برای استقلال در آورد.

من کاری به صحبت‌های کسی ندارم. محسن قهرمانی یکی از بهترین داوران ایران است و در وسط زمین هم به وی گفتم به یک دلیل از داوری او خیلی خوشم می‌آید که بازی را از سرعت نمی‌اندازد و به موقع آوانتاژ می‌دهد متاسفانه سرعت فوتبال در ایران پائین است و در کل اعتقاد دارم داوری‌های ما از فوتبالمان جلوتر است.

در پایان فکر می‌کنی کار استقلال در آینده برای قهرمانی چقدر سخت است؟

همین‌طوری هم کارمان سخت بود در نیم فصل دوم بازی‌ها سخت‌تر شد و می‌دانیم که تیم‌های دیگر امتیازات خود را به ما نزدیک‌تر می‌کنند. من اعتقاد دارم باید بازی به بازی نتیجه بگیریم تا انشاءالله به قهرمانی برسیم.


منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

  • ناشناس

    اقای نکونام تو اصلا توی بازی بودی؟؟؟؟ ما که تورو تو زمین ندیدیم.....

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد