گوناگون

توضیحات سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی درباره حواشی پیش آمده برای بیت سیاح + فیلم

توضیحات سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی درباره حواشی پیش آمده برای  بیت سیاح + فیلم

صادق بیت سیاح در رقابت‌های روز شنبه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، در پرتاب نیزه کلاس اف۱۱ رکورد ۴۷/۴۶ متر را ثبت کرد اما به دلیل بلند کردن پرچم ام‌البنین، که یک نماد مذهبی شیعیان است، از دریافت مدال طلا محروم شد.

پرتاب بیت سیاح یک رکورد تازه المپیکی بود اما مدال طلا به ناودیپ سینگ از هند رسید که پرتاب ۴۷/۳۲ متر را ثبت کرده بود. سون پنگشیان از چین و ولدان نخیلاوی از عراق به ترتیب به نقره و برنز رسیدند.

پرچم ام‌البنین معمولا به رنگ سیاه است و در مراسم سوگواری در روز عاشورا برافراشته می‌شود.

آقای بیت سیاح بلافاصله بعد از مسابقه رد صلاحیت شد. او در طول مسابقه دو بار کارت زرد گرفت.

گزارش می‌شود که او مقررات رفتاری و اخلاقی پارالمپیک را شکسته است.

علی‌اصغر هادی‌زاده، سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک پاریس، در مورد کارت زرد اول بیت‌سیاح گفت: «برای شفاف‌سازی باید بگویم، وقتی ورزشکاران رکوردشکنی می‌کنند، دست خود را از مقابل گردن خود عبور می‌دهند که به معنای رکوردشکنی است اما این حرکت به نوع دیگری تعبیر شد و یک کارت زرد به ورزشکار ما دادند.»

او در مورد کارت زرد دوم گفت: «بیت‌سیاح به دلیل عشق و ارادت به خانم ام‌البنین به‌یکباره پرچم را از کوله ورزشی خارج کرد و پرچم را نشان داد و به این ترتیب کارت زرد دوم را نیز دریافت کرد و از دور مسابقات حذف شد.»

او گفت که آنها منتظر جلسه دوم برای رسیدگی به اعتراض خود و پس گرفتن مدال طلای بیت سیاح هستند اما اذعان کرد که بعید است این اعتراض به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا صادق بیت سیاح هم گفته است: «در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو من پرچم حضرت ام البنین را در دست گرفتم هیچ مشکلی پیش نیامد.»

 

 

حجم ویدیو: 5.33M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد