گوناگون

برترین گل‌زنان تاریخ فوتبال ملی؛ کریستیانو رونالدو بدون پنالتی و بازی‌های دوستانه هم صدرنشین است

 برترین گل‌زنان تاریخ فوتبال ملی؛ کریستیانو رونالدو بدون پنالتی و بازی‌های دوستانه هم صدرنشین است

رونالدو بازی به بازی نام خود را در تاریخ فوتبال جاودانه‌تر می‌کند.

به گزارش پارسینه به نقل از طرفداری، کاپیتان پرتغال بدون احتساب دوعامل مهم، بازهم آقای گل تاریخ فوتبال ملی محسوب می‌شود.

در جریان برتری 2-1 پرتغال برابر اسکاتلند در هفته دوم لیگ ملت‌های اروپا، یک رکورد مهم هم به ثبت رسید و علاقه‌مندان به فوتبال شاهد نهصد و یک‌گله‌شدن کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ایش بودند.

با احتساب گلی که رونالدو وارد دروازه اسکاتلند کرد، این اسطوره پرتغالی شمار گل‌های ملی خود را به عدد 132 رساند و رکوردش به عنوان برترین گل‌زن تاریخ فوتبال ملی را ارتقا داد. نکته جالب توجه این‌جاست که اگر دو فاکتور مهم را از تعداد گل‌های رونالدو برای پرتغال کم کنیم، او بازهم آقای گل فوتبال ملی باقی‌خواهد ماند. لیونل مسی که در رده دوم فهرست برترین گل‌زنان تاریخ فوتبال ملی قرار دارد، 109 گله‌است و علی دایی از ایران نیز با 108 گل رتبه سوم را از آن خود کرده‌است. جالب است بدانید که اگر پنالتی‌ها را از گل‌های ملی رونالدو کم کنیم، شمار گل‌های او به 112 می‌رسند که بیشتر از 109 گل لیونل مسی است. هم‌چنین اگر بازی‌های دوستانه را به حساب نیاوریم، بازهم تعداد گل‌های ملی رونالدو از مسی و علی دایی بیشتر است (110 گل).

برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد