گوناگون

وضعیت تیم ملی خوب نیست!

وضعیت تیم ملی خوب نیست!

تیم ملی فوتسال زنان ایران باید مهیای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا شود اما تدارکاتی که برای آماده سازی این تیم درنظر گرفته شده چنگی به دل نمی زند.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرورزشی، تیم ملی فوتسال زنان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، اردوهای خود را در محل کمپ تیم‌های ملی آغاز کرده است و دختران ملی‌پوش کشورمان در اردیبهشت ماه سال آتی، بعد از هفت سال وقفه، مسابقات مهم جام ملت‌های آسیا را در پیش خواهند داشت تا ضمن تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی، برای کسب مجوز حضور در نخستین جام جهانی فوتسال زنان هم در تلاش باشد.سایت فدراسیون فوتبال در همین خصوص ضمن اعلام زمان برگزاری مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا نوشته است: مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا 26 مهرماه در کوالالامپور (مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا) برگزار می‌شود.طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌هایی که در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند عبارتند از: استرالیا، بحرین، چین، چین تایپه، هنگ‌کنگ، اندونزی، هند، عراق، قرقیزستان، ایران، ژاپن، کویت، لبنان، ماکائو، میانمار، پاکستان، فیلیپین، فلسطین، تایلند، ترکمنستان، ازبکستان و ویتنام.

جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا ۲۰۲۵ با حضور ۱۲ تیم در ۳ گروه ۴ تیمی برگزار خواهد شد که در پایان این رقابت‌ها ۳ تیم برتر، به همراه میزبان (فیلیپین) سهمیه حضور در اولین دوره جام جهانی فوتسال بانوان که از ۳۰ آبان تا ۷ آذر ۱۴۰۴ به میزبانی کشور فیلیپین برگزار می‌شود، را به دست خواهند آورد. به همین دلیل کسب عنوان در جام ملت ها برای ملی پوشان فوتسال ایران اتفاق بسیار مهمی است که می تواند آنها را به جام جهانی برساند اما طبق اخباری که از اردوی تیم ملی می رسد شرایط برای بانوان فوتسالیست چندان رضایت بخش نیست.متاسفانه فدراسیون نتوانسته برنامه آماده سازی جالبی را برای این تیم تدارک ببیند. این درحالی است که تیم ملی فوتسال زنان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، دو ماموریت بزرگ در این راه خواهند داشت.ابتدا قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر آسیا و کسب مجوز حضور در مسابقات جام جهانی و سپس دفاع از عنوان قهرمانی، ماموریت مهم شاگردان فروزان سلیمانی در مسابقات جام ملت ‌های زنان آسیا خواهد بود.

اما نکته جالب توجه در خصوص تیم ملی فوتسال زنان ایران، لغو مسابقات ایندور گیمز است که قرار بود در دی ماه سال جاری برگزار شود و پیش از جام ملت‌ها، محکی جدی برای دختران فوتسال ایران باشد اما حالا با لغو این رقابت‌ها، تیم ملی زنان ایران چالشی جدی تا شروع مسابقات آسیایی خواهد داشت چراکه فعلا در تقویم این تیم خبری از مسابقات برون مرزی نیست و در طی شش سال گذشته هم، به مصاف حریفان پرقدرت نرفته است و فقط به حضور در کافا بسنده شده است. فعلا بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال، قرار است تا زمان آغاز جام ملت‌ها، تیم ملی فوتسال زنان هر ماه یک اردو در کمپ تیم ملی داشته باشد تا برای حضور در این مسابقات ماده شود.

 

وضعیت ناامید کننده تیم ملی قبل از جام ملت‌ها/ خبری از بازی دوستانه نیست که نیست!

اگر قهرمانی می‌خواهیم باید بازی تدارکاتی داشته باشیم

برنامه ریزی نامناسب و نداشتن بازی های تدارکاتی باعث شده خانم های فوتسالیست در مصاحبه های خود با انتقاد از وضعیت موجود تلاش کنند صدای اعتراض شان را به گوش فدراسیون فوتبال برسانند.

یکی از این بازیکنان معترض، سارا شیر بیگی خانم گل فوتسال آسیا است که می گوید معتقد است که نداشتن بازی‌های تدارکاتی باعث شده تیم ملی فوتسال از وضعیت ایده‌آل خود خارج شود. او درباره آخرین وضعیت آماده سازی تیم ملی فوتسال می گوید:«اردوهای تیم ملی به صورت منظم هر ماه در حال برگزاری است ولی واقعیت این است که شرایط چندان خوب و ایده آل نیست. ایران قهرمان آسیاست و موفق شده این عنوان را تا به امروز حفظ کند ولی برای تکرار این جایگاه صرفاً داشتن اردوی منظم کفایت نمی‌کند. ما اگر دنبال جام قهرمانی هستیم باید به فکر بازی‌های تدارکاتی هم باشیم.اخیراً در تورنمنت چین حضور پیدا کردیم و به چشم دیدیم که سایر رقبا چقدر از ما جلو هستند چون تعداد بازی‌های دوستانه آنها بیشتر از ماست. اگر این روند فعلی را ادامه دهیم به زودی شاهد عقب ماندگی تیم ملی از حریفان آسیایی خواهیم بود.»

 

ستاره تیم ملی فوتسال در واکنش به انتقادهای مطرح شده جهت اعزام تیم ملی ایران به مسابقات کافا، ادامه می دهد:«انتقاد همیشه هست. تیم چه ببازد و چه عملکرد خوبی داشته باشد یکسری افراد همیشه هستند که بخواهند نقدی به تیم ملی داشته باشند. ولی دوست دارم از این دوستان منتقد بپرسم تیم ملی ایران در این چند سال اگر سالی یک بار در همین مسابقات کافا هم شرکت نمی‌کرد دقیقاً چه کاری باید انجام می‌داد؟

اینکه می‌گویند ما با حضور در این مسابقات باعث شدیم تیمی مثل ازبکستان قوی‌تر شود جای تعجب دارد. مطمئن باشید ما اگر کافا را هم نمی‌رفتیم باز ازبکستان آنقدر بازی تدارکاتی دارد که بتواند خودش را قوی‌تر از گذشته کند. در همین چند سال گذشته هم ما با نتایج نزدیک موفق شدیم از سد این تیم عبور کنیم و قهرمان شویم. ما بازیکن تیم ملی همیشه با تمام وجود تلاش می کنیم اما امیدوارم انجام بازی‌های تدارکاتی قبل از جام ملت‌ها خیلی جدی گرفته شود تا با آمادگی مطلوب راهی مسابقات شویم.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد