گوناگون

اقامت نوروزی هتل های مشهد از ۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان

اقامت نوروزی هتل های مشهد از ۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان

پارسینه: اگر مشهد را برای اقامت نوروزی خود انتخاب کرده‌باشید می‌توانید برای اقامت هر شب در هتل یک ستاره ۶۰ هزار تومان و برای اقامت درهتل پنج ستاره ۴۰۰ هزار تومان کنار بگذارید.

به گزارش پارسینه و به نقل از میراث فرهنگی - گردشگری - خراسان رضوی همواره یکی از استان‌های مورد علاقه مسافران نوروزی بوده و هست. چنانکه هر سال جز 5 استان پرمسافر تعطیلات نوروز معرفی می‌شود. این درحالی است که تاکنون کمتر از 50 درصد ظرفیت اقامت هتل‌های این استان برای نوروز رزرو شده‌اند.
«محمد قانعی» رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: «ظرفیت هتل‌های مشهد حدود 50 هزار تخت است که البته در شرایط ویژه تا 75 هزار تخت نیز قابل افزایش است. با این وجود تاکنون کمتر از 50 درصد ظرفیت هتل‌ها رزرو شده‌است و این امکان برای مسافران وجود دارد که در مشهد اقامت مناسبی داشته باشند.»
به گفته او، میانگین اقامت در هتل‌های مشهد تا اول اسفند ماه سال جاری حدود 57 درصد بوده‌است که مرداد ماه با ضریب اشغال 87 درصد پرمسافرترین ماه و بهمن‌ماه با ضریب اشغال 40 درصد تاکنون کم مسافرترین ماه سال برای هتل‌های مشهد بوده‌اند. البته اسفند ماه نیز تاکنون ضریب اشغال 33 درصد را داشته‌است.
قانعی همچنین به نرخ نوروزی هتل‌ها اشاره کرد و گفت: «نرخ‌ها در نوروز ثابت خواهد بود و افزایش جدیدی اعمال نخواهد شد. مسافران می‌توانند با هزینه کرد 60 تا 400 هزار تومان در هتل‌های یک تا پنج ستاره استان اقامت داشته باشند.»
رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی همچنین به آغاز بازدیدهای نظارتی هتل‌ها از اول آذر اشاره کرد و گفت: «با توجه به بازرسی‌های انجام شده برخی از هتل‌ها اخطار دریافت کردند تا بتوانند نواقص خودرا برای نوروز رفع کنند و البته هتل‌هایی نیز بودند که با افزایش درجه همراه شدند.»
به گفته قانعی در مشهد دو گروه هتل فعال هستند که به لحاظ ماهیتی با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از این هتل‌ها به میهمان خدمات خوب ارائه می‌دهند و گاه از استانداردها نیز فراتر می‌روند اما برخی دیگر به دلیل داشتن مهمانان گروهی و فروش سالیانه اتاق‌های خود خدماتی از سطح پایین‌تر ارائه می‌دهند.
رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد: «حدود 70 درصد هتل‌های مشهد به گروه دوم تعلق دارند که خدمات خودرا یکجا و به صورت سالیانه می‌فروشند.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد