گوناگون

کاهش نرخ دلار و افزایش یورو بانکی

کاهش نرخ دلار و افزایش یورو بانکی

پارسینه: بر اساس اعلام بانک مرکزی،امروز نرخ ۱۷ ارز از جمله دلار و پوند با کاهش روبه رو بود و این در حالی است که ۱۸ ارز از جمله یورو روند صعودی داشتند.

تحریریه پارسینه : بانک مرکزی امروز (سه شنبه) نرخ ۳۹ ارز عمده را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز از جمله دلار و پوند نسبت به کاهش نرخ دلار و پوند و افزایش یورو بانکی دیروز کاهش و ۱۸ ارز دیگر همچون یورو افزایش یافت و ارزش چهار واحد پولی ثابت ماند.
امروز هر دلار آمریکا با ۱ ریال کاهش ۳۰ هزار و ۹۵۵ ریال و هر پوند انگلیس با کاهش ۴۱ریالی ۴۰ هزار و ۵۹۸ریال قیمت گذاری شد و ارزش هر یورو نیز با افزایش ۷۲ ریالی به ۳۴هزار و ۱۵ ریال رسید.
در همین حال نرخ دلار،یورو و پوند در بازار آزاد با افزایش همراه بود و هر دلار ۳۵ هزار و ۱۸۰ ریال فروخته شد. هر پوند نیز در بازار آزاد با افزایش ۸۰ ریالی، ۴۶ هزار و ۶۶۰ ریال معامله شد و نرخ یورو با افزایش ۱۷۰ ریالی، ۳۹ هزار و ۴۰ ریال فروخته شد.
یک کارشناس اقتصادی درباره تک نرخی شدن ارز گفت: دولت باید در بلند مدت به سمت یکسان سازی و تک نرخی شدن ارز برود. در شرایط فعلی مناسب نیست که ارز مبادله ای را افزایش دهند.
مهدی پازوکی ادامه داد: اگر بانک مرکزی ذخایر ارزی مطمئنی با توجه به کاهش قیمت های نفت داشته باشد و اگر محاسبات کارشناسی درستی انجام داده باشد که بتواند ارز را به سمت یکسان سازی پیش ببرد،می تواند اقتصاد را به ثبات رسانده و به سمت رشد اقتصادی هدایت کند. در واقع دونرخی بودن ارز رانت در اقتصاد ایجاد می کند و باعث می شود عده ای که رابطه دارند یا دسترسی به ارز مبادله ای دارند از یک رانت اقتصادی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: دولت اگر انضباط پولی را در اقتصاد ایران برقرار کند و بتواند قیمت ارز را به سمت یکسان سازی پیش ببرد،اقتصاد ایران به ثبات می رسد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد