گوناگون

ارز داخلی و خارجی نداریم

پارسینه: مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به این‌که مشکل حق ماموریت ارزی دریانوردان هنوز برطرف نشده است، گفت: سیستم بانکی استدلال غلطی در این زمینه دارد و با تعریف جدید «ارز داخلی» و «ارز خارجی» در حق دریانوردان ظلم می‌کند.

محمد حسین داجمر با تاکید بر این‌که اصولا ارز نمی‌تواند منشاء داخلی داشته باشد، افزود: مگر ما در ایران ارز چاپ می‌کنیم که سیستم بانکی تعریف غلط ارز داخلی را ابداع کرده و در حق دریانوردان اجحاف می‌کند. منشاء هر نوع ارزی مانند دلار، یورو، پوند و... خارجی است.

وی با اشاره به پیگیری این مسئله از مراجع قانونی، تصریح کرد: مدیران بانکی انتقال ارز از یک حساب خارجی به یک حساب داخلی و از آنجا به یک حساب داخلی دیگر را ارز داخلی می‌گویند، به‌عنوان مثال کشتیرانی برای یک تاجر باری را حمل کرده و بابت صادرات طرف خارجی ارز به حساب ما واریز شده است.

وی ادامه داد: وقتی ما می‌خواهیم حقوق دریانوردان را پرداخت کنیم بانک می‌گوید با ارز 1226 این کار را انجام می‌دهد و این یک ظلم در حق دریانوردان است.

داجمر افزود: از شهریور سال گذشته با این معضل انتقال ارز در حساب‌های خارجی مواجه هستیم و با ارائه مستندات از طریق مجلس پیگیر حل این مشکل هستیم.

*استفاده از پرچم‌های مصلحتی

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به روش‌های دور زدن تحریم‌ها گفت: کشتیرانی در حال حاضر 164 فروند کشتی فعال در اختیار دارد که با ترکیبی از پرچم‌های مصلحتی و ایرانی تردد می‌کنند، البته بیشتر آنها با پرچم‌های مصلحتی تعداد کمی نیز با پرچم ایران حمل کالا را انجام می‌دهند.

داجمر با اشاره به این‌که ظرفیت ناوگان کشتیرانی 5.8 میلیون تن است، افزود: به دلیل تحریم‌ها علیه کشتیرانی خط خلیج‌فارس به اروپا متوقف شده است و در حال حاضر تردد ما به کشورهای آسیایی، آفریقا و آمریکای لاتین است.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد