گوناگون

اقتصاد ایران ویلچرنشین شده است

پارسینه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح مشکلات تولیدکنندگان مواد شوینده، از ویلچرنشین شدن اقتصاد ایران سخن گفت و در ادامه جزئیات بسته حمایتی 5.3 میلیارد دلاری مجلس از تولید در سال 92 را تشریح کرد.

ارسلان فتحی پور امروز شنبه در مراسم آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات در تهران در نشست خبری با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شرکتهای داخلی و خارجی در این نمایشگاه بین المللی، گفت: در نمایشگاه سال جاری تعداد شرکتهای خارجی در مقایسه با دوره گذشته رشد 100 درصدی را تجربه کرده است به طوری که شرکتهایی از آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه، ترکیه و چین در این گردهمایی بین المللی آخرین محصولات و تکنولوژی های خود را ارائه کرده اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی فعالان صنعت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی، تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان خطوط تولید و کارخانجاتی را در مناطق آزاد راه اندازی کرده اند که برای ورود محصولات ایرانی تولیدی خود به داخل کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشنهاد وزارت فرهنگ به تولیدکنندگان داخلی برای صادرات به جای واردات محصولات ایرانی تولید شده در مناطق آزاد به داخل کشور ،بیان کرد: در شرایط فعلی که کشور با تحریمهای هوشمندانه غرب روبه رو است، پس باید دولت به جای تشویق به واردات کالا، صادرات فرآورده های غیرنفتی را در دستور کار قرار دهد.

فتحی پور با یادآوری اینکه هم اکنون ایران از ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده برخوردار است، تاکید کرد: این در حالی است که با وجود در اختیار داشتن خوراک کافی حدود 237 هزار تن از این ظرفیت تولید مواد شوینده، سلولزی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد کشور ویلچرنشین شده است، اظهار داشت: با عدم حمایت صحیح دولت و فقدان ارائه بسته های حمایتی در شرایط فعلی سرمایه های تولید داخلی به سمت بازارهای دلالی و واسطه ای کوچ می کند.

وی با اشاره به افزایش فرارهای مالیاتی، منفی شدن تراز تجارت و افزایش واردات و کاهش ظرفیت تولید و تعطیلی کارخانجات در داخل کشور ،افزود: در این شرایط برخی از دلالان و واسطه ها اقدام به احتکار کالاهای اساسی و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 92 مجلس مصوبات متعددی برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان گنجانده شده است، گفت: ارائه معافیتهای مالیات و گمرگی، تدوین بسته های حمایتی و صدور مجلس 5.3 میلیارد دلاری برای سپرده گذاری در بانکهای عامل به منظور حمایت از تولید ،داخل بیان کرد: همچنین مجلس مصوبه ای به منظور قسط بندی بدهی معوقه تولیدکنندگان واقعی را در دستور کار دارد.

فتحی پور در پایان با اعلام اینکه در این شرایط اقتصادی صرفاً مردم را خانه نشین کرده ایم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که باید با رونق اقتصادی مردم را به سمت بازارهای تولید هدایت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد