گوناگون

آقای رئیس جمهور! حال خودروسازان خوب نیست

پارسینه: آقای روحانی در حالی چند روزی است که به صورت رسمی دوران ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است که صنعت خودروسازی کشور حال و روز خوبی ندارد.

مشرق: زیان هزاران میلیارد تومانی دو خودورساز بزرگ کشور و کاهش تولید آنها در سال 91 و 92 که علت اصلی آن به اذعان رئیس جمهور سابق و مسئولین اقتصادی فعلی بیشتر از آنکه تحریم علت اصلی آن باشد ،به مدیریت ارشد این دو خودروساز برمیگردد ،ما را بر آن داشت نکاتی را به مسئولین اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور یادآوری کنیم که شاید فکری اورژانسی به حال مدیران این شرکت ها کند:

*زیان هزاران میلیارد تومانی دو شرکت در سال گذشته که در گزارشات رسمی مجامع این دو شرکت صراحتا به آن اشاره شده است .

*کاهش بی سابقه تولید خودرو در این شرکت ها به خصوص شرکت ایران خودرو که در 4 ماه ابتدایی سال جاری حدود 80 هزار خودرو بیشتر تولید نکرده که تولید پیکان وانت در صدر این تولیدات قرار دارد.

*عدم شایسته سالاری در انتخاب مدیران این شرکت ها در دولت های نهم و دهم که به راحتی مدیران جدید این شرکت ها ،متخصصان این صنعت را خانه نشین و عده زیادی از جوانان تحصیلکرده و با تجربه به شرکت های معتبر خارجی کوچ کردند .که برای نمونه می توان به یکی از بهترین طر احان خودرو کشور که اکنون در شرکت های ژاپنی مشغول به کار شده اشاره کرد.

*دپوی خودورهای تولید شده در انبارها و بدنبال آن ایجاد رانت های میلیاردی در فروش خودرو که امیدواریم روزی اسامی خریداران خودروهای ویتارا و ..... به طور رسمی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.

*شناسایی سودهای غیر واقعی در زمان برگزاری مجامع با فروش غیر واقعی برخی شرکت ها و املاک.

*افت کیفیت محصولات تولیدی طبق آمار رسمی منتشر شده در رسانه ها .

*بیکاری کارگران کارخانه های قطعه سازی با ریختن پول به جیب کارگران چینی با واردات بیشمار قطعات درجه دو و سه چینی به ایران .

*افزایش بیش از سه برابری قیمت خودرو به بهانه تحریم در حالیکه از افزایش کیفیت و تنوع در تولیدات خبری نبود و تغییرات در حد اسامی و تغییر برخی اجزاء داخلی خودروها بسنده میشد.

*بدهکاری میلیاردی به سیستم بانکداری کشور با وجود در اختیار داشتن عمده سهام برخی بانک های خصوصی کشور .

*چند شغله بودن مدیران ارشد این شرکتها که عضویت مدیر عامل یک شرکت خودرو سازی در هیات مدیره یک بانک یک شاهکار جهانی است.همچنین قایم مقام این شرکت در چندین شرکت عضو هیات مدیره می باشد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد