گوناگون

قیمت‌ مسکن در حال حاضر مناسب است

پارسینه: کسانی که سرمایه دارند یا می‌خواهند وضعیت مسکن خود را بهتر کنند و دارای تقاضای موثر هستند از شرایط موجود در بازار استفاده کنند چون ممکن است این شرایط ثبات، ادامه نداشته باشد.

امسال قیمت‌ها در بازار مسکن مناسب شده تا جایی که در مناطق مرکزی و جنوب تهران، سطح قیمت‌ها به اندازه قیمت تمام شده ساختمان‌ها کاهش یافته است.

عباس زینعلی - کارشناس مسکن - گفت: با آغاز فصل تابستان و طی نیمه نخست سال با افزایش 25 تا 30 درصدی معاملات در بازار مسکن مواجه خواهیم بود و این در حالی است که هنوز سیاست‌های دولت برای بهبود این بخش عملیاتی نشده است.

او گفت: کسانی که سرمایه دارند یا می‌خواهند وضعیت مسکن خود را بهتر کنند و دارای تقاضای موثر هستند از شرایط موجود در بازار استفاده کنند چون ممکن است این شرایط ثبات، ادامه نداشته باشد.

زینعلی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری سوداگران در این بخش کمتر شده است، گفت: در گذشته بخش زیادی از سرمایه در بازار مسکن توسط سوداگران تامین می‌شد ولی با خارج شدن این افراد بازار دچار مشکل می‌شود.

این کارشناس مسکن گفت: متقاضیان در بازار مسکن به دلیل نداشتن منابع مالی نیازمند ابزارهایی مانند وام مسکن هستند تا بتوانند خانه بخرند.

او با اشاره به این‌که کسانی که قدرت خرید دارند وارد بازار شوند، گفت:‌ قیمت‌ها در حال حاضر مناسب است تا جایی که در مناطق مرکزی و پایین شهر، سطح قیمت‌ها به اندازه قیمت تمام شده ساختمان‌ها پایین آمده است.

زینعلی در ادامه به فروشندگان این بخش گفت: فروشنده‌ها با توجه به گردش مالی سرمایه‌های خود بهتر است با پتانسیل‌ها و تقاضاهای بازار کنار بیایند و واحدهای خود را بفروشند و مطمئن باشند که سود هم خواهند داشت.

او با بیان این‌که وقتی تقاضا و عرضه در کنار هم در بازار وجود دارد شرایط به نفع همه پیش می‌رود، گفت: وظیفه دولت است که شرایط را تسهیل کند و در حال حاضر که کشش بازار زیاد است می‌توانند از تقاضای موثر استفاده بهینه را ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    کجا قیمت ها مناسب است این هم از ترفند های جدید دلالان و رانت خواران و بنگاهداران است که با اجیر کردن این و ان مطرح میشود قیمت تمام شده مسکن هر متر مربع حدود یک میلبیون تومان است قیمت زمین و سودسرمایه گذاری چندمحاسبه می کنند که این قیمت ها را اعلام می کنند بنده یک مهندس هستم و محاسبات می فهمم قیمت در گیشا نوساز حد اکثر باید هر متر مربع چهار میلیون تومان و بقیه مناطق متناسب با ان باشد در غیر اینصورت گرانی و گران فروشی است واقعیت ان است که دلالان و بنگاهداران در نیمه دوم سال 91 از فضای سیا سی انروز که دلار هزار تومانی به سه هزار تومان افزایش و پول ملت بی اعتبار شد از انموقع که قیمت ها را دو برابر کرده و جوانان کشور را ارزو بدل گذاشته اند هنوز هم در ان فضا بسر می برند و قیمت های امروز را منطقی میدانند در حالیکه حداقل حد اقل چهل در صد گران است و مردم نه پول دارند و نه قدرت خرید و نه اعتقادی به این قیمت ها دارند اگر دلالان و بنگاهداران می خواهند رونق ببازار بر گردد قیمت ها را نه در شعار و وعده و وعید های توخالی بلکه در عمل چهل در صد کاهش دهند تا رونق بر گردد مردم از سایت ها هم انتظار دارد که در درج مطالب دقت بیشتری را داشته باشند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد