گوناگون

بازگشایی بزرگترین بندر تجاری کشور برای خطوط بین المللی+عکس

پارسینه: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین کشتی بزرگ خط مستقیم کانتینری EVERGREEN پس از تخلیه و بارگیری بیش1500 TEU کانتینر ظهر امروز بندر شهید رجایی را به مقصد بندر دمام عربستان ترک کرد.


به گزارش پارسینه به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، 'ابراهیم ایدنی' ضمن اعلام این خبر افزود: کشتی نسل پنجمی اِوِر لژیون ( Ever Legion ) با ظرفیت 8 هزار و 500 TEU کانتینر با گذر از بنادر شانگهای، هنگ کنگ، تایوان، مالزی، سری لانکا و جبل علی وارد بزرگترین بندر کانتینری ایران شد.

وی اضافه کرد: این کشتی غول پیکر در سفر به این بندر عملیات تخلیه و بارگیری 1265TEU کانتینر صادراتی و حدود 276 TEU کانتینر وارداتی را به انجام رساند.

ایدنی ادامه داد: کشتی اِوِر لژیون با 335 متر طول و حدود 14 متر آبخور، سه شنبه شب سیزدهم مردادماه 94 بدون کمترين معطلي در اسکله 27 ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این کشتی ظهر امروز، پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری، بندر شهید رجایی را به سمت بندر دمام عربستان ترک کرد.

ایدنی ضمن بیان این مطلب که تاکنون10 خط لاینر به صورت هفتگی تردد کشتی های خود را به بندر شهید رجایی برقرار کرده اند، افزود: 6 خط لاینر دیگر نیز طی آینده ای نزدیک فعالیت خود را در این بندر از سر می گیرند.

کوکوجو کاپیتان کشتی اِوِر لژیون اظهار داشت:حضور در بندر شهید رجایی 70 مایل مسیر دریایی ما را نسبت به بنادر حاشیه خلیج فارس کاهش داده است.

وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: عملیات هدایت کشتی کاملا ایمن و عملیات تخلیه و بارگیری در کمترین زمان ممکن مطابق نرم های استاندارد در بندر شهید رجایی صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتنیری) و ۴0 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.


مارین نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد