گوناگون

سرمایه‌گذا‌ری ایران در بانک توسعه اسلامی‌

پارسینه: ‌حسین قضاوی‌ رئیس بانک تجارت و توسعه اکو نیز در این مراسم‌ با بیان اینکه این بانک سال 2008 به طور رسمی و با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان و سرمایه اولیه 500 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر سرمایه این بانک به 700 میلیون دلار ارتقا یافته است.

احمد محمدعلی‌ رئیس بانک توسعه اسلامی عصر امروز در ‌مراسم افتتاح، آغاز عملیات اجرایی و مبادله توافقنامه 10 پروژه زیرساختی کشور در مشهد ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مستمر جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه اسلامی، نقش کشورمان را در پیشبرد اهداف توسعه این بانک حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: برای بهره‌برداری از سد بار نیشابور که در استان خراسان رضوی واقع شده، 23.65 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، تسهیلات پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: ایران یکی از بزرگترین حمایت‌کنندگان این بانک بوده و تا سال گذشته، حدود 5 میلیارد و 700 میلیون دلار اعتبار در این بانک سرمایه‌گذاری داشته است.

رئیس بانک توسعه اسلامی با بیان اینکه بیشتر حمایت‌ها در زمینه پیشرفت و توسعه آبفا، برق، ‌کشاورزی و آموزش بوده، یادآور شد: در سال جاری براساس یک برنامه راهبردی در جهت تقویت و فعال‌تر شدن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌شود.

‌حسین قضاوی‌ رئیس بانک تجارت و توسعه اکو نیز در این مراسم‌ با بیان اینکه این بانک سال 2008 به طور رسمی و با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان و سرمایه اولیه 500 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر سرمایه این بانک به 700 میلیون دلار ارتقا یافته است.

وی اذعان داشت: پرداخت‌های بانک اکو در چهار سال گذشته، بالغ بر 650 میلیون دلار بوده و علاوه بر این یک‌ میلیارد و 200 میلیون دلار نیز گشایش خطوط اعتبار نقدی و غیر نقدی داشته که سهم ایران از این اعتبارات 500 میلیون دلار است.

رئیس بانک تجارت و توسعه اکو افزود: برای سه پروژه در ایران، شامل عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سیازاخ کردستان، فاضلاب شهریار و تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، 67.6 میلیون دلار تسهیلات از سوی این بانک پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد