گوناگون

سنایی :رد کلیات بودجه دردی از مردم دوا نمی‌کند

پارسینه: نماینده مردم نهاوند با بیان اینکه تصویب کلیات لایحه بودجه ضروری است افزود: رد کلیات بودجه دردی از مردم دوا نمی‌کند.

مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در مخالفت با رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بنده بر این باورم که نمایندگان باید کلیات بودجه را تصویب و در زمان بررسی جزئیات نظرشان را اعلام کنند.



وی افزود: بنده به تصویب بودجه سه‌دوازدهم هم مخالف بودم. چراکه اعتقاد دارم تعامل مجلس با دولت باید پیش از ارائه لایحه بودجه باشد. و کمیسیون تلفیق هم باید قبل از ارائه لایحه تشکیل شود.



سنایی ادامه داد: کوتاهی دولت در ارائه لایحه بودجه در حدود سه ماه قابل چشم پوشی نیست؛ نظام بودجه ریزی در کشور ما غلط است و به همین دلیل برخی مشکلات بوجود می‌آید.



این نماینده مجلس اظهار داشت: با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نادیده گرفتن قوانین از سوی دولت از نظام صحیح بودجه نویسی دور شده‌ایم.



سنایی گفت: متاسفانه لایحه بودجه مطابق اسناد بالادستی نیست؛ راه نجات یک کشور این است که قوانین پایین دستی مطابق اسناد بالادستی باشد.



وی ادامه داد: در حال حاضر بودجه یک بودجه دولتی است و منابع و مصارف آن دولتی در نظر گرفته شده است. و اقتصاد کشور هم تا زمانیکه چنین بودجه‌ای دارد همین طور خواهد بود.



سنایی اظهار داشت: با همه این ایرادات و اشکالاتی که وجود دارد باید بگوییم که تصویب بودجه ضروری است و باید به کلیات رای دهیم.



چرا که رد کلیات مشکلی را در کشور حل نمی‌کند. و فقط باعث می‌شود که برای مدت طولانی‌تری با نبود بودجه مواجه باشیم.



نماینده نهاوند ادامه داد: برخی نمایندگان گمان می‌کنند که با رد کلیات، لایحه به دولت برمی‌گردد ولی این طور نیست و اگر لایحه رد شود کمیسیون تلفیق باید ظرف ۷۲ ساعت نظر اصلاحی‌اش را اعمال کند و بعد از آن بودجه دوباره به صحن می‌آید.



وی اضافه کرد: ممکن است رد لایحه بودجه باعث ایجاد التهابات بیشتر در جامعه شود و این در حالی است که قرار است حماسه سیاسی در کشور ایجاد کنیم. و در حالیکه انتخابات پیشرو است این کار درست نیست.



سنایی تصریح کرد: رد کلیات بودجه نفعی برای مردم ندارد و دردی از آنان دوا نمی‌کند.




منبع:افکار نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد