گوناگون

افتتاح موزه ملی مطبوعات در یکی از شب‌های ماه رمضان

پارسینه: مدیر سرای روزنامه‌نگاران از افتتاح موزه ملی مطبوعات در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: به دنبال افتتاح این موزه، نخستین موزه مطبوعات استانی در استان کرمان افتتاح می‌شود.

مجید امرایی با اشاره به افتتاح موزه ملی مطبوعات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این موزه در تهران در کنار بنای فرهنگی «بقعه سر قبر آقا» افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران افزود: در این موزه دستگاه‌های قدیمی صنعت چاپ، دست‌نوشته‌های اولیه روزنامه‌نگاران، نسخه‌های قدیمی، عکس‌های قدیمی حوزه روزنامه‌نگاری و همچنین لوگوها، سرلیست پیشگامان حوزه روزنامه‌نگاری کشور و ابزار و ادوات مرتبط با حوزه روزنامه‌نگاری قرار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: قدیمی‌ترین شیئی که در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود دستگاه چاپی است که مربوط به 100 سال گذشته می‌شود و با حروف سربی کار می‌کرده است.

امرایی اضافه کرد: در صدد هستیم که موزه مطبوعاتی منطقه‌ای را نیز در استان‌های مختلف راه‌اندازی کنیم بر همین اساس اولین موزه مطبوعاتی استانی در استان کرمان نیز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد