گوناگون

خصومت شخصي، انگيزه اي بر هتک حيثيت اينترنتي!

پارسینه: فردي كه اقدام به هتك حيثيت يكي از شهروندان در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي کرده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پارسینه به نقل از پلیس فتا،سرهنگ"مرتضوي"رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت :در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با ايجاد پروفايلي با نام و مشخصات وي و درج تصاوير و مطالب خصوصي موجب آبروريزي و هتك حيثيت وي شده بود،موضوع بصورت ويژه در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوي گفت:با بررسي و جمع آوري مدارك و مستندات لازم و همچنين تحقيق و اقدامات تخصصي در فضاي مجازي متهم شناسايي و دستگير شد.

وي افزود:متهم در مواجه با مدارك و مستندات پليس چاره اي جز بيان حقيقت نداشته و انگيزه و دليل ارتكاب عمل مجرمانه خود را خصومت شخصي عنوان داشت.

اين مقام انتظامي در پايان توصيه کرد:

-در ورود به اين فضا بي مهابا عمل نكنيد و در گفتگوهاي اينترنتي با افرادي كه آنها را نمي شناسيد ارتباط برقرار نكنيد.

-در نگهداري عكس ها و اطلاعات محرمانه خود نهايت دقت و تلاش را داشته و آنها را روي تلفن همراه،لپ تاپ،فلش مموري و ديگر وسايل قابل حمل ذخيره نكنيد.

-فيلم ها و اطلاعات شخصي خود را رمزگذاري كنيد.

-به هيچ وجه عكس ها و فيلم هاي شخصي و خانوادگي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد