گوناگون

کمبود ۱۰۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت و درمان

پارسینه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر باکمبود ۱۰۰ هزار نیرو در بخش های مختلف بهداشت و درمان کشور مواجه هستیم .

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی شنبه در حاشیه راه اندازی بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز به خبرنگاران گفت: این کمبود نیرو مربوط به بخش های پرستاری، بهیاری، آزمایشگاه و الکترونیکی کردن اسناد است و ۱۰۰ هزار نفر نیرو نیز ردیف حقوقی ندارند و به عنوان قراردادی کار می کنند که هزینه های آنها از محل درآمدهای اختصاصی پرداخت می شود.

وی افزود : برای افزایش کادر درمانی در کشور، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید به طور ویژه کمک کنند چون مجوز استخدام دست ما نیست.وزیر بهداشت ادامه داد: فشار زیادی بر روی نیروهای مختلف تخصصی در حوزه پزشکی وجود دارد و علاوه بر عقب ماندگی پرداخت ها، این نیروها به طور میانگین ۲ تا ۲.۵ برابر موظفی خود کار می کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: اگر کارکنان زیر بار فشار کاری آرامش نداشته باشند، کار بی نتیجه می ماند و وزارت بهداشت به علت ارتباط با سلامت مردم، برای تامین نیروی انسانی باید متفاوت از سایر دستگاهها لحاظ شود.وی درباره افتتاح بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز و وضعیت بیماران سرطانی در خوزستان اظهار کرد: آمار سرطان در خوزستان بیشتر از متوسط کشوری نیست و به علت کمبود فضا و در راستای خدمات رسانی بیشتر به این بیماران، بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه اندازی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: راه اندازی مرکز جامع سرطان با پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات در خوزستان لازم است تا جایگزین بیمارستان شفا باشد.بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز هم اکنون دارای ۲ بلوک ساختمانی مجزا و محوطه اطراف با ۴۰۰ تخت بیمارستانی است بوده که بلوک شماره یک دارای پنج هزار متر مربع و ۶۱ اتاق بستری و بلوک شماره ۳ دارای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۲ طبقه است و هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای راه اندازی بیمارستان شهید بقایی ۲ هزینه شده است.

راه اندازی بخش براکی تراپی با مساحت ۴۰۰ مترمربع و هزینه ۶۰میلیارد ریال در ساختمان اصلی بیمارستان گلستان اهواز بنا شده است.براکی تراپی یک نوع درمان با اشعه است که برای معالجه سرطان به کار می رود.

افتتاح دانشکده پیراپزشکی و بخش NICU بیمارستان الهادی(ع) و بخش های داخلی و سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و پایگاه اورژانس شهری شوشتر و دیدن از بیمارستان در حال ساخت شهدای صنعت نفت دشت آزادگان از برنامه های روز جمعه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد