گوناگون

افزایش تدریجی دمای هوای مازندران

پارسینه: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد افزایش دمای هوا در آسمان استان هستیم.

به گزارش برنا، احمد اسدی گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری و در ساعات بعد از ظهر به‌ویژه در ارتفاعات استان شاهد رشد ابر و رگبار باران و رعدوبرق پراکنده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد افزایش دمای هوا در آسمان مازندران هستیم، اضافه کرد: احتمال وزش باد گرم در ارتفاعات استان وجود دارد که لازم است مسافران از روشن کردن آتش در طبیعت استان خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: طی این مدت گلخانه‌داران، دامداران و مرغداران برای جلوگیری از بروز خسارت نسبت به تهویه سالن‌ها اقدام کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه افزایش دمای هوای استان طی این مدت به‌صورت محسوس خواهد بود، افزود: بیشینه دمای هوا در مناطق غربی تا ۳۵ و در مناطق مرکزی و شرقی استان تا حدود ۳۸ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

اسدی بیان کرد: پنج‌شنبه شب با نفوذ موج ناپایدار و شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد وزش باد (برخی مناطق شدید)، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه روز جمعه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: این وضعیت همراه با کاهش دمای هوا، افزایش ابر، وزش باد و احتمال رعدوبرق خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز شنبه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و هوای استان نسبتاً خنک خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود که شنا در محدوده طرح‌های دریا با رعایت نکات ایمنی مناسب است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد