گوناگون

شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در نقده تکذیب شد

پارسینه: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در نقده را تکذیب کرد.

در روزهای اخیر کارشناسان دامپزشکی نقده صدها قطعه پرنده اهلی در روستاهای نقده و بخش محمدیار را به علت احتمال ابتلاء به آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم کردند.

کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی؛ در گفت: خبر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی کذب است.

داهیم درباره واکنش به برخی رسانه‌های استان که این شایعه را منتشر کردند، افزود: نه تنها در نقده بلکه در هیچکدام از شهر‌های استان تاکنون شیوع آنفولانزای پرندگان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نگران شیوع آنفلوانزا در روستاهای مرزی استان هستیم، ادامه داد: با کوچ پرندگان امکان بروز بیماری آنفلوانزا وجود دارد از این رو پایش‌های لازم نیز در حال انجام است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص از روستاهای مرزی نمونه‌گیری به عمل آمده است، اعلام کرد: هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است

این در حالی است که حقیقت نیا رئیس اداره دامپزشکی نقده گفته علائمی شبیه به آنفولانزای فوق حاد در پرندگان منطقه مشاهده شده که برای جلوگیری از شیوع آن اقدام به معدم سازی کردیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد