گوناگون

کنکور تا سال ۹۶ از آموزش‌و‌پرورش حذف می‌شود

پارسینه: عبدالامیر عرفی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش بارها اعلام کرده است آمادگی لازم را برای حذف کنکور دارد، اظهار داشت: هم اکنون بر اساس قانون این وزارتخانه موظف است سوابق تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستان را به سازمان سنجش ارائه کند که این کار در حال انجام است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای ارائه 100 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان تا 5سال آینده خبر داد و گفت: این توانایی وجود دارد که تا سال 96 کنکور حذف شود.

عبدالامیر عرفی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش بارها اعلام کرده است آمادگی لازم را برای حذف کنکور دارد، اظهار داشت: هم اکنون بر اساس قانون این وزارتخانه موظف است سوابق تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستان را به سازمان سنجش ارائه کند که این کار در حال انجام است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش آمادگی دارد ارائه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سایر پایه‌ها نیز تسری دهد و برای تمام دوران دبیرستان، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سازمان سنجش ارائه کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش متعهد شده است طی 5 سال ارائه سوابق تحصیلی دانش آموزان را به 100 درصد برساند، گفت:‌ این توانایی را داریم تا سال 96 کنکور را از حوزه آموزش‌وپرورش حذف کنیم.

عرفی ادامه داد: از سال 93 بحث سوابق پیش دانشگاهی را اعمال می‌کنیم و ارائه سوابق تحصیلی را به پایه‌های پایین‌تر تسری داده و امتحانات دبیرستان را به سمت نهایی شدن می‌بریم.

وی بیان کرد: برای اعمال سوابق تحصیلی تمام دانش‌آموزان دبیرستانی به سازمان سنجش به منظور پذیرش دانشجو آمادگی کامل داریم.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

  • دنیا

    سلام
    برای تمام دوران دبیرستان، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سازمان سنجش ارائه کند یعنی چی ؟؟؟؟؟؟
    نکنه معدل اول تا چهارم تاثیر داشته باشه اینطوری بدبخت میشیم

  • دنیا

    سلام
    برای تمام دوران دبیرستان، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سازمان سنجش ارائه کند یعنی چی ؟؟؟؟؟؟
    نکنه معدل اول تا چهارم تاثیر داشته باشه اینطوری بدبخت میشیم

  • هانا

    یعنی واقعا سال 96 کنکور حذف میشه؟

  • علی

    خب کنکور حذف شه چی ملاک برای انتخاب رشته و دانشگاه میشه

  • mobina

    یعنی کنکور 96حذف میشه؟و اگه حذف بشه و شرط معدل باشه هرکی تو شهر خودش میره دانشگاه؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد