گوناگون

فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا برای تروریست نامیدن حزب‌الله

پارسینه: روزنامه السفیر لبنان فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی فشار زیادی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد می‌کنند تا درج نام حزب‌الله در لیست ترور این اتحادیه را تصویب کنند.

‌وزرای خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه آینده نشستی را در بروکسل برای بررسی سناریوی درج نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست ترور خود برگزار می‌کنند.

در این راستا منابع دیپلماتیک به روزنامه السفیر اعلام کردند که آمریکا تلاش فشرده‌ای را در مجبور کردن کشورهای مردد به این اقدام آغاز کرده تا آنها را تشویق به موافقت با طرح قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست ترور خود نماید.

این منبع دیپلماتیک لبنانی تصریح کرد از آنجائیکه تصویب این طرح نیاز به اجماع تمامی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا دارد، آمریکا و اسرائیل فشار زیادی بر کشورهای عضو اتحادیه در راستای تصویب این طرح وارد می‌کنند.

این منبع در مورد دلایل و قرائنی که دو روز پیش وزیر کشور بلغارستان از آنها سخن به میان آورده، این سوال را مطرح کرد که این کدام دلایل و اسناد بوده که در پرونده‌ها و نامه‌های تبادل شده بین لبنان و بلغارستان در مورد این پرونده وجود نداشته است؟

رامی مرتضی سفیر لبنان در بروکسل نیز به مسئولان دفتر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مراتب اعتراض مقامات لبنانی از قرار دادن حزب الله در لیست ترور را ابلاغ کرده است.

این منابع اعلام کردند که مرتضی در دیدار با مقامات ارشد دفتر اشتون اعلام کرده که تصمیم این اتحادیه مبنی بر درج نام حزب‌الله عواقبی در اوضاع سیاسی داخلی این کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرده است که حزب‌الله بخشی از ملت لبنان است و یک حزب سیاسی است که در پارلمان و دولت نماینده دارد و به همین علت نمی‌توان آن را کنار گذاشت و حتی نمی‌توان از جدا کردن شاخه نظامی این حزب سخن گفت.

برخی کشورهای اتحادیه اروپا پیش از این دوبار سعی در بررسی قرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریبستی این اتحادیه کرده‌اند که در هر دو اقدام خود ناموفق بوده‌اند. تحلیلگران اعتقاد دارند گنجاندن حزب الله در لیست ترور اتحادیه اروپا نیازمند موافقت تمامی کشورهای عضو این اتحادیه است و این توافق بسیار بعید به نظر می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد