گوناگون

استقبال هند از گسترش مناسبات دفاعی با ایران

پارسینه: وزیر دفاع هند از گسترش همکاری دفاعی با ایران در بخش‌های مختلف، استقبال کرده است.

کی آنتونی وزیر دفاع هند و غلام‌رضا انصاری، سفیر ایران در هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کردند.

"غلام‌رضا انصاری" در این نشست، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه دفاعی میان هند و ایران تاکید کرد و به راه‌های ممکن برای پیشبرد این هدف پرداخت.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران و هند در صنایع دفاعی و نظامی، آمادگی تهران را برای تقویت روابط و تبادل تجربیات با دهلی نو اعلام کرد.

وزيردفاع هند نيز در اين ديدار از پيشنهاد همكاري بين وزارت‌هاي دفاع دو كشور وگسترش همكاري‌هاي دفاعي در زمينه‌هاي مختلف استقبال كرد.

آنتوني روابط ايران و هند را بسيار ديرينه، تمدن‌ساز و تاريخي دانست و بر گسترش همه‌جانبه همكاري‌هاي دو كشور تاكيد كرد.

وي همچنین برگزاري موفق انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران را تبریک گفت و براي دولت جديد آرزوي موفقيت كرد.

وزير دفاع هند به سفر سال گذشته مان موهان سينک، نخست وزير اين كشور به تهران براي شركت در اجلاس سران غير متعهدها و به ويژه ديدار وي با مقام معظم رهبري و ديگر مقامات عالي‌رتبه ايران اشاره کرد و سفر متقابل مقامات دو كشور را بسيار خوب و سازنده دانست.

جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در بخش دفاعی به پیشرفت‌های بسیار دست یافته و در ساخت و تولید تجهیزات و سامانه‌های لازم نظامی خودکفا شده است.

ارتش ایران به ادوات جنگی و تجهیزات نظامی و دفاعی ساخت داخل از جمله سامانه‌های رادار تجسس زمینی، نفربر ، هواپیماهای بدون سرنشین، ناوشکن، زیردریایی و ناوچه موشک‌انداز مجهز است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین برای تقویت توان دفاعی و قابلیت نیروهای مسلح خود و آزمایش تجهیزات و تاکتیک‌های مدرن نظامی، چندین رزمایش برگزار کرده است.

تهران بارها به کشورهای دیگر اطمینان داده است قدرت نظامی آن، کشورهای دیگر را تهدید نمی‌کند و دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا مبتنی بر بازدارندگی است.

منبع: پرس تی وی

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد