گوناگون

ضربه بزرگ به داعش در عراق نزدیک است

پارسینه: یکی از فرماندهان الحشدالشعبی از نزدیک شدن به عملیات بزرگ و تعیین کننده نیروهای مردمی علیه داعش در عراق خبر داد و گفت، عملیات آتی معادله جنگ علیه تروریسم را در عراق تغییر خواهد داد.

معین الکاظمی از فرماندهان سازمان بدر و نیروهای مردمی عراق، درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، از آمادگی نیروهای الحشدالشعبی و سایر نیروهای امنیتی برای این عملیات نظامی راهبری خبر داد و گفت، داعش نشان داده که به این سادگی ها دست بردار نیست و حملات خود را علیه غیرنظامیان و نیروهای نظامی عراق همچنان ادامه می دهد.

وی افزود: از همین رو فرماندهان جنگ در عراق به این نتیجه رسیده اند که ضربه کاری بزرگ باید به این گروه تروریستی زده شود تا دستشان از شهرها و مناطق استراتژیک و غیر نظامیان کوتاه شود.

الکاظمی، گفت، یکی از اهداف اصلی این عملیات، فراهم کردن زمینه های امنیتی برای حفاظت از دستاوردها و پیروزی های بزرگ یک سال و نیم اخیر در استان های صلاح الدین و الانبار است.

وی با تاکید براینکه الحشدالشعبی هم اکنون در آمادگی کامل برای انجام این عملیات بسر می برد، گفت که فرماندهان جنگ عراق به این نتیجه رسیده اند که باید به ساختار این گروه تروریستی در عراق ضربه محکمی وارد شود و سازمان آن از هم پاشیده شود.

معین الکاظمی این اظهارات را ساعاتی بعد از دفع کامل حملات روز پنجشنبه داعش در مناطق وسیعی از استان های دیالی و صلاح الدین، بیان کرد.

گروه تروریستی داعش از چهار محور در روز پنجشنبه ، حملاتی را سازماندهی کرد که از یک سو به شهر مهم و استراتژیکی العظیم در مسیر جاده ترانزیتی بغداد- کرکوک ، رسید و از دیگر سو تا نزدیکی های تکریت در العلم، الدور، الفتحه، البوعجیل و همچنین منطقه زرگه در حد فاصل تکریت - طوزخورماتو نفوذ کرد.

این گروه تروریستی قصد داشت خود را به منطقه علاس و میدان نفتی این منطقه در سلسله جبال حمرین برساند.

با اینحال فرماندهان الحشد الشعبی در تماس شامگاه پنجشنبه ایرنا، تاکید کردند که حملات داعش بطور کامل دفع شده و اوضاع تمامی این مناطق به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

گفته شده که تعداد زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش در جریان حملات روز پنجشنبه کشته شده و جنازه های آنان در منطقه وسیعی در تل الحصیبه بر روی زمین مانده است.

مناطقی که داعش در روز پنجشنبه مورد تاخت و تاز قرار داده ، از بیش از یک سال و اندی پیش پاکسازی شده بود.

داعش اخیرا سامرا و مناطق اطراف آن را نیز به شدت زیر حملات خود گرفته و طی دو ماه گذشته چندین حمله را به این مناطق ساماندهی کرده است که تاکنون همگی این حملات با شکست های سنگین روبه رو شده است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    بیشتر مناطق و شهرهای مهم عراق تحت سلطه ی داعشی های لعنتی است

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد