گوناگون

فعالیت ۱۴ هزار حامی پ.ک.ک در آلمان

پارسینه: بر اساس گزارش سرویس اطلاعات داخلی آلمان بیش از ۱۴ هزار مبلغ حزب کارگران کردستان ترکیه در آلمان هستند.

به نوشته روزنامه حریت، "دفتر حفاظت از قانون اساسی"که آژانس اطلاعات داخلی آلمان است، در گزارش سالانه ۲۰۱۶ تاکید کرد که پ.ک.ک شبه نظامیانی را در این کشور جذب کرده است. بر اساس این گزارش پ.ک.ک همچنان در مسائل امنیت داخلی آلمان اهمیت دارد چرا که اقدامات خشونت بار آن خصوصا از جانب جوانان انجام می‌شود.

در این گزارش به اقدامات پ.ک.ک پس از کودتای ناکام ژوئیه ۲۰۱۶ که آن را به جنبش فتح الله گولن، روحانی ترک تبار ساکن آمریکا نسبت می‌دهند اشاره شده است. در این گزارش آمده است: پ.ک.ک در آلمان در ابتدا با احتیاط و محدود به کودتای ناکام در ترکیه واکنش داد و آن را یک درگیری "بین ترکیه‌ای" می‌دانست که قصد نداشت در آن مشارکت کند. پ.ک.ک بعدا درباره شرایط جسمانی و امنیت عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش این آژانس امنیتی آلمان، پ.ک.ک پس از جنگ در سوریه شهرت خود را مجددا به دست آورد. این گزارش تاکید می‌کند: مبارزه مسلحانه پ.ک.ک و چندین حملە تروریستی در ترکیه، نگرش دست‌کم بی‌طرفانه آن به ستیزه‌جویی و خشونت در اروپا، به ویژه فعالیت‌های مستمر آنها در جذب شبه‌نظامی و همچنین فرآیندهای تصمیم‌گیری غیرمستقیم آن و عدم انعطاف پذیری، از دیدگاه و تفکر آنها از میان رفت.

پ.ک.ک همچنین خواسته است ممنوعیت فعالیت‌هایش در آلمان لغو شود.

در ادامه این گزارش آمده است: این سازمان می‌خواهد خودش را از داغ ننگ یک سازمان ممنوعه بودن، رها کند و بدین منظور از طیف افراطگرای جناح چپ مورد حمایت قرار گرفت.

طبق این گزارش، پ.ک.ک بزرگترین سازمان افراطی خارجی در آلمان است و عملیات‌های امنیتی میان شبه‌نظامی و نیروهای امنیتی در ترکیه احتمالا بر شرایط امنیتی در آلمان تاثیر می‌گذارد. این گزارش با توجه به فعالیت‌های پ.ک.ک در اروپا گفت،‌ گروه مذکور بارها نامش را در گذشته تغییر داده که هدف از آن تغییر ظاهر بیرونی آن از نظر جهت‌گیری سیاسی و دموکراتیک و از بین بردن شرم آور بودن یک سازمان تروریستی بوده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد