گوناگون

پاپ خواستار پایان منازعه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها شد

پاپ خواستار پایان منازعه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها شد

پارسینه: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه هشدار داد و خواهان مذاکره برای خاتمه درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان شد.

پاپ فرانسیس
به گزارش پارسینه ،به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس با اشاره به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت: «بیاید دعا کنیم که مذاکرات میان طرفین برای اینکه بالاخره مذاکرات به نتیجه برسد از سر گرفته شود، راه‌حلی که به همزیستی مسالمت‌آمیز توافق شده میان دو کشور و در چارچوب مرزهای بین‌المللی شناخته شده منجر شود».

وی از فراز بالکن مشرف به میدان سنت‌ پیتر واتیکان خطاب به ده‌ها هزار نفر افزود: «ما مسیح را در چهره کودکان خاورمیانه می‌بینیم که به خاطر بالا گرفتن تنش‌ بین صهیونیستها و فلسطینی‌ها همچنان در رنج هستند».

این دومین بار است که رهبر کاتولیک‌ها پس از تصمیم روز ۱۵ آذر ترامپ درباره (بیت المقدس)، به طور علنی درباره این شهر سخن می‌گوید.وی در سخنانش خواستار احترام به «وضع موجود» این شهر شد.پاپ در اظهارات روز دوشنبه خود از مردم خواست تا مسیحِ بی‌دفاع خردسال را در چهره کودکان رنجور از جنگ، مهاجرت و بلایای طبیعی ناشی از اقدامات بشریت ببینند.

وی گفت: امروز، چنانکه بادهای جنگ در جهان ما در حال وزیدن است... کریسمس ما را فرا می‌خواند تا مسیح خردسال را در چهره کودکان ببینیم، بالاخص آنانی که چون مسیح، «جایی برای آرمیدن ندارند».

رهبر کاتولیک‌های جهان که پنجمین کریسمس دوران پاپی خود را جشن می‌گیرد، گفت: او مسیح را در چهره کودکانی یافت که با آنها در سفر اخیرش به میانمار و بنگلادش ملاقات کرد.

پاپ فرانسیس خواستار حمایت‌های کافی از کرامت اقلیت‌ها در این منطقه شد. بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی طی ماه‌های گذشته از میانمار به بنگلادش گریخته‌اند.

وی همچنین از جهان خواست تا مسیح را در چهره کودکان معصومی ببینند که از جنگ در سوریه، عراق و یمن در رنج هستند و گلایه کرد که مردمان این مناطق «به طور وسیعی فراموش شده‌اند، با مشکلات امدادرسانی جدی روبرو هستند و از گرسنگی و شیوع بیماری‌ها رنج می‌برند».


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد