گوناگون

ابراز اميدواري اخوان‌المسلمين مصر نسبت به گشايش دفتر حماس در قاهره

ایسنا نوشت:

رئيس حزب آزادي و عدالت مصر ابراز اميدواري كرد كه دفتر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در قاهره گشايش يابد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد مرسي، رئيس حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان‌المسلمين مصر هدف از گشايش دفتر جنبش حماس در پايتخت اين كشور را ادامه نقش‌آفريني مصر در زمينه حمايت از غزه و نهايي كردن مساله آشتي ملي فلسطينيان عنوان كرد.

محمد مرسي در مصاحبه با روزنامه مصري "الاهرام" خاطرنشان ساخت: ما خواهان گشايش دفتر حماس در قاهره هستيم و اين به معناي مداخله در امور داخلي فلسطين نيست، مصر از اواخر دهه 40 قرن گذشته ميلادي حامي امت اسلام و آرمان‌هاي فلسطين است و حمايت از اين آرمان تكليفي بر گردن ماست كه بايد آن را به جا آوريم.

رئيس حزب آزادي و عدالت ضمن تمجيد از "نقش‌آفريني منحصر به فرد مصر در قبال نوار غزه و جنبش حماس"، اظهار كرد: همگان بر اين باورند كه پس از پيروزي انقلاب 25 ژانويه در مصر، موضع قاهره در قبال آرمان‌هاي فلسطين و آشتي ملي فلسطينيان شكل جديدي به خود گرفته است، تعادل ميان جنبش‌هاي فتح و حماس وجود دارد و حمايت لجستيكي از غزه ستودني است.

وي در پايان تاكيد كرد: درخواست گشودن دفتر جنبش حماس در قاهره به منزله اعلام جنگ نيست.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد