گوناگون

جلیلی: اسرائیل در سوریه ناامید شده

پارسینه: دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه همیشه از جهان اسلام خواسته‌ایم که مراقب این توطئه‌ها باشند، گفت: توجه داشته باشید که دوباره با اختلافات قومی و مذهبی جهان اسلام را مشغول خود نکنید. معتقدم امروز پس از بیداری اسلامی فرصتی برای وحدت جهان اسلام حول محول مقاومت ایجاد شده است.

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در کنفرانس خبری که در دمشق برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در این نشست در خصوص حمله اسرائیل به سوریه عنوان کرد: در یک دهه اخیر مقاومت پیروزی‌های چشمگیری داشته است، که در جنگ‌های 32 روزه، 22 روزه و 8 روزه که حاصل شد.

وی با اشاره به نقش سوریه در این پیروزی‌ها تصریح کرد: این نقش غیر قابل انکار است. از سوی دیگر شاهد ضعف بیش از پیش اسرائیل هستیم. برای همین رژیم صهیونیستی برای خروج از این ضعف‌ها توطئه‌ به کار بست تا جهان اسلام را به خود مشغول کند.

وی افزود: اسرائیل و متحدینش دنبال این هستند که قدرتی را که حول محور مقاومت شکل گرفته است را به جای اینکه علیه اسرائیل باشد، معطوف به اختلافات داخلی مسلمانان شود.

جلیلی گفت: یکی از توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام صورت گرفت این بود که خواستند اختلافات درونی در جهان اسلام ایجاد کنند تا بتوانند فشاری را که امروز علیه اسرائیل ایجاد شده است را کاهش دهند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه همیشه از جهان اسلام خواسته‌ایم که مراقب این توطئه‌ها باشند، گفت: توجه داشته باشید که دوباره با اختلافات قومی و مذهبی جهان اسلام را مشغول خود نکنید. معتقدم امروز پس از بیداری اسلامی فرصتی برای وحدت جهان اسلام حول محول مقاومت ایجاد شده است.

جلیلی گفت: این یک آزمون بزرگ برای جهان اسلام است که امروز نقش تاریخی خود را ایفا کند. بر همین مبنا فکر می‌کنم این رفتار اخیر اسرائیل یک نشانه مهم بود مبنی بر اینکه از ایجاد اختلاف در سوریه برای رسیدن به اهداف خود ناامید شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد