گوناگون

این داروها شوره سر را تشدید میکنند

پارسینه: يک متخصص پوست و مو معتقد است: استفاده از داروهاي اعصاب شوره سر را تشديد مي‌کند.

با بيان اينکه سه تا پنج درصد افراد شوره سر دارند، اظهار داشت: شوره سر معمولي که با عنوان درماتيک سبوروئيک از آن ياد مي‌شود يک نوع اگزماي پوستي است و علت شناخته شده‌اي ندارد.

وي با اشاره به شيوع بالاي اين عارضه پوستي، ادامه داد: شوره معمولا با خارش سر همراه است و سه تا پنج درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند.

وي افزود: استرس روحي، استفاده از برخي داروها خصوصا داروهاي اعصاب و سرما از جمله عوامل تشديد کننده شوره سر هستند که اين پزشک متخصص از آنها نام برد.

کاووسي تصريح کرد: ممکن است شوره سر زمينه ارثي داشته باشد، اما بررسي درباره شيوع بيشتر آن بين خانم‌ها و آقايان انجام نشده است.

وي افزود: يک مقطع زماني که شوره سر در آن بيشتر بروز مي‌کند زمان شيرخوارگي و اوايل تولد فرد است.به گفته اين متخصص پوست و مو، دوران ديگري که شوره سر در آن شيوع بيشتري پيدا مي‌کند همزان با بلوغ فرد است که تا ميانسالي ادامه پيدا مي‌کند و بعد از آن از شدت اين عارضه کاسته مي‌شود.

کاووسي با تاکيد بر اينکه به جز مصرف دارو و شامپوهاي مخصوص ضد شوره راه ديگري براي درمان اين مشکل وجود ندارد، يادآوري کرد: مي‌توان از انواع شامپوهاي ضد شوره داخلي و خارجي که در بازار وجود دارند و استاندارد هستند، استفاده کرد.


منبع:ابتکار

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد