گوناگون

چرا ام اس می گیریم؟

پارسینه: شیوع ام اس با کاهش میزان ویتامین D رابطه مستقیم دارد، از این رو هرچه از استوا به سمت قطب‌ها می‌رویم این بیماری‌ افزایش می‌یابد و کشورهای اروپایی بیشترین مبتلایان به ام اس را دارند.

دکتر حسین کرمانپور متخصص مغز و اعصاب گفت: این بیماری در جهان رشد خزنده دارد و در حال افزایش است.

وی گفت: پیام های عصبی در بدن از طریق رشته های عصبی منتقل می شود. در اطراف این رشته های عصبی لایه ای با نام میلین وجود دارد که سرعت انتقال پیام عصبی را تا 400برابرافزایش می‌دهد.

کرمانپور ادامه داد: افراد مبتلا به ام اس این لایه محافظ به دلیل نامعلومی خورده شده و از بین می‌رود و در نتیجه انتقال پیام عصبی بسته میزان خوردگی، به کندی انجام می‌شود و یا اصلاً پیامی منتقل نمی‌شود.

وی افزود: این خوردگی ممکن است از نوک انگشتان دست شروع شود و به مرور، فرد را ناچار به استفاده از ویلچر می کند.

وی درادامه خاطر نشان کرد: ژنتیک نیز در شیوع بیماری ژنتیک تأثیر گذار است از همین رو افرادی که درخانواده خود فرد مبتلا به بیماری ام اس دارند، باید هرچه سریع تر برای پیشگیری از آن اقدام کنند.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان گفت: باید بدانیم هر نوع اختلالات حسی- عصبی، نشانه ام اس نیست. اکثر بیماری های عصبی با بی حسی اعضای بدن همراه هستند./


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد