گوناگون

مشاوره حقوقی

بخش مشاوره رایگان "پارسینه" با همکاری و محبت محمد صادق جلائی وکیل پایه یک دادگستری در این بخش در دسترس عزیزان است .

شیوه کار این بخش به اینگونه است که مخاطبان عزیز در زمینه مسائل حقوقی پرسش خود را به شکل کامنت ارسال و پس از تایید مدیریت در اختیار مشاور حقوقی قرار گرفته و او نیاز در کوتاه ترین زمان به سئوالات مخاطبان پاسخ می دهد .

این شیوه هیچگونه هزینه ای برای مخاطبان عزیز ندارد . صمیمانه از همه دوستان عزیز می خواهیم یاریگر ما در پربار کردن این بخش باشند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام و عرض ارادات
    بنده سال پیش تصادف کردم و راننده فرار کرد اما پشت چراغ گیر میکنه مردم میگرنش اما ماشینو می زاره بازم فرار می کنه بعد ماشینو اعلام سرقت می کنن اما روزی که میاد ماشینو بگیره یکی از افراد شناساییش می کنه و دوباره دستگیر میشه اما بعد شاهد بنده خدا رو می ترسونن و اون هم شهادتو پس میگیره و بازپرسم ماشین و طرفو بی هیچ قراری آزاد میکنه (اشتباه بازپرس بوده فک کنم )و طرفم همه آدرس هارو اشتباه می ده و میره که میره
    بعد از نزدیک یک سال دوندگی حکم محکومیتو طرفو گرفتیم و به حبس و دیه محکوم شد البته به صورت غیابی اما بعد از اینکه برا اجرای حکم رفتیم دادیار گفت که طرف دو سال مهلت پرداخت داره برین دو سال دیگه بیاین اما چند تا نکته هست اول این که طرف مجهول المکانه دوم طرف بیمه داشته اما دادیار میگه بیمه به ما ربطی نداره و سوم اینکه طرف بدون قرار تامین آزاد شده
    حالا صحبت اینه که بر اساس قانون بیمه ، بیمه باید الان خسارت و دیه رو بده اما چون طرف فرار کرده دادیار میگه دو سال وقت داره در صورتی که طرف نیست که و وثیقه ای هم نیست که مجبور باشه بیاد حالا قانونا تکلیف چیه ما باید یعنی دو سال صبر کنیم یا اینکه راهکاری برای گرفتن دیه از بیمه هست؟
    ممنون پاسخ جناب آقای جلائی وکیل پایه یک دادگستری:براساس قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایلنقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1387/4/16 درصورتیکه رانندهمقصر حادثه دارای بیمه نامه معتبر باشد خسارت وارده به زیان دیده توسطبیمه گر پرداخت می شود و در صورتیکه به علت فقدان یا انقضاء بیمه نامه یافرارکردن یا شناخته نشدن مسئول حادثه خسارت قابل پرداخت نباشد خسارتبدنی (دیه) توسط صندوق تأمین خسارتهای بدنی پرداخت خواهد شد . رعایتمهلتهای قانونی برای مقام قضائی الزامی است.

  • ناشناس

    با سلام
    پدر اينجانبان سالها پيش فوت كرده و فرزندان مرحوم سرقفلي مغازه ايشان را بعد از تقسيم اموال ايشان بصورت داخلي تقسيم كرده تا براي دادن ماليات بر ارث مشكلي نداشته باشيم و تكليف ها مشخص شده باشد ضمن اينكه ماليات هاي مربوطه همه پرداخت شده ، ولي صاحب ملك پدرم به بهانه اجازه نگرفتن از ايشان براي اين رد و بدل كاملا داخلي- قهري و همچنين نياز ايشان براي شغل دار كردن پسرشان سالهاست كه از تعين تكليف ، بازگشايي و يا تغيير شغل از رده خارج پدرم را ممانعت بعمل مي آورد و اين در حاليست كه اين ملك چندين مغازه دارد و حتي يكي از سرقفلي داران طالب فروش حق سر قفلي خود ( به قيمت روز محل) نيز هست و الان سوال اين است كه آيا ايشان اجازه چنين ادعايي را دارد و خسارات ناشي از بسته بودن 9ساله چگونه جبران مي شود ؟ با تشكر فراوان از توجه و مساعدت پاسخ جناب آقای جلائی وکیل پایه یک دادگستری:سرقفلی مغازه ناشی از قرارداداجاره بین مالک و مستأجراست و در صورتفوت مستأجر تمامی ورثه به قائم مقامی مورث خود می توانند از مورد اجارهبهره برداری نمایند و مالک حق مزاحمت یا ممانعت از استفاده از مغازه راندارد و در صورت ممانعت بدون حکم قضائی ویا بر خلاف مفاد قرارداد مسئولجبران خسارت است و وراث می توانند خسارت وارده را از طریق دادگاه مطالبهنمایند . اگر قرارداد اجاره اولیه قبل از مهرماه 1376 تنظیم شده با پایانیافتن مدت اجاره مالک نمی تواند درخواست تخلیه نماید و فقط طبق شرایطمندرج در قانون مصوب 1356 مانند نیاز شخصی ویا تغییر شغل وغیره می توانداز دادگاه تقاضای تخلیه نماید معذلک وراث نمی توانند بدون موافقت مالکتغییر شغل بدهند ویا مغازه را بین خودشان تقسیم نموده و با دیوارکشی سهمخود را مجزا نمایند در این صورت مالک به عنوان تعدی و تفریط تخلیه مغازهرا از دادگاه درخواست می نماید.

  • مجيد

    با سلام
    من در تاريخ 20/7/91 يك خانه پيش خريد كرده ام و طبق قراداد با يد خانه را يكساله تحويل ميگرفتم و تنها يك قولنامه محضري دارم ، من 50 درصد مبلغ كل خانه را وريز نموده ام اما سازنده خانه تا اين تاريخ 24/4/92 فقط پاركينگ خانه را ساخته است و كار ساخت را متوقف نموده و اظهار مي دارد كه نمي تواند بنا را كامل كند و بيان مي دارد همان مبلغ پارسال را برويم و بگيريم اين در حالي است كه قيمت خانه پيش خريد در ان خيابان به تاريخ امروز 5/2 برابر شده است به نظر شما بايد چيكار كنم اين سرمايه كل زندگي من است و بسيار مستئسل شده ام خواهش ميكنم كمكم كنيد پاسخ جناب آقای جلائی وکیل پایه یک دادگستری:اگر منظور از قولنامه محضری ،قراردادرسمی پیش فروش ساختمان است که در دفتراسناد رسمی تنظیم شده ،موضوع منطبق است با قانون پیش فروش ساختمان مصوب 1389/10/12 که تشریفات خاصیبرای حل اختلافات در آن پیش بینی شده است . درصورتیکه پیش خریدار بهتمامی تعهدات خود عمل نموده و در مقابل پیش فروشنده به تعهدات خود عملننماید با رعایت تشریفات قانونی و جلب نظر کارشناس منتخب مراجع قضائی ،پیش فروشنده باید تمام مبالغ پرداختی را به قیمت روز بناء به همراهسایر خسارات قانونی به پیش خریدار مسترد نماید .

  • ناشناس

    با سلام.بنده یک سال است که ازدواج کردم در طول این زمان فقط از شوهرم کتک و توهین دیدم.حتی خرج خونه رو من میدم با اینکه خودشم سرکاره.ولی چون منسرکار میرم نه تنها به من خرجی نمیده بلکه چیزیم برای خونه نمیگیره.چند بار به بدترین شکل کتکم زده و انگشتمو شکسته که دیگه نمیتونم باهاش زندگی کنم.میخواستم بدونم اگه بخوام درخواست طلاق بدم باید چه مراحلی رو طی کنم؟ پاسخ جناب آقای جلائی وکیل پایه یک دادگستری:نفقه ویا مخارجیومیه زن به عهده شوهر است و در صورت نپرداختن نفقه با وجود تمکین ، زنحق دارد از طریق طرح شکایت کیفری یا حقوقی ، شوهر را ملزم به پرداخت نفقهنماید . توهین و یا ایراد ضرب و شتم ازطرف شوهر نسبت به همسرش علاوه براینکه جرم بوده و مرتکب ، مجازات می شود ،در صورت اثبات از مصادیق عسر وحرج زوجه و از موجبات درخواست طلاق می باشد لکن اثبات این ادعا به عهدهمتقاضی طلاق است که یا باید ارتکاب این اعمال توسط شوهر در دادگاه جزائیبه اثبات رسیده و حکم محکومیت شوهر حسب مورد مستند به نظریه پزشکیقانونی صادر شده باشد و یا شهودی که شاهد و ناظر جریان ماوقع بوده اند دردادگاه ادای شهادت دهند و نهایتاً کتک زدن و توهین مکرر شوهر نسبت بههمسرش برای دادگاه خانواده محرز شود .

  • سید

    سلام پسرم که تنها فرزندم بود چند ما قبل در سن16 سالگی فوت کرد از کودکی برایش سهام می خریدم الان ارزش ان سهامهای مختلف بیش از 20 میلیون تومان است تنها وارث ایشان منو مادرش هستیم سوال اینکه برای انتقال سهام باید مالیات بر ارث پرداخت کنم زنده باشد . اگر سهام خریداری شده سهام بی نام است نیازی به اخذ گواهی انحصار وراثت نمی باشد ولی اگر سهام ، سهام با نام باشد لازمست برای نقل و انتقال آنها درخواست صدور گواهی انحصار وراثت نمائید و یکی از مدارک لازم برای درخواست انحصار وراثت گواهی ارائه اظهارنامه مالیات بر ارث است . با ارائه این اظهارنامه به اداره دارائی میزان مالیات بر ارث و یا معافیت از پرداخت مالیات برارث را به شما اعلام خواهند نمود .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد