گوناگون

مطهری به وزیر اطلاعات نامه نوشت

پارسینه: علی مطهری چهره شاخص مجالس هشتم و نهم یکی از خبرسازترین افراد پارلمان در چند سال اخیر بوده...

پارسینه: علی مطهری چهره شاخص مجالس هشتم و نهم یکی از خبرسازترین افراد پارلمان در چند سال اخیر بوده و انتشار خبری پیرامون وی که خود ماهیتی توجه برانگیز دارد بر حجم بازتاب‌ها و واکنش‌ها افزوده است.

بمب خبری این روزها «کشف وسایل شنود و استراق سمع» در دفتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس است. با انتشار این خبر در وبسایت شخصی علی مطهری به فاصله کسری از ساعت این خبر به سر تیتر اکثر رسانه‌ها تبدیل شد و به واسطه بازتاب وسیعش واکنش نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

عده‌ای از نمایندگان با دفاع از اقدام مطهری خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این اقدام و پاسخگویی نهادهای ذیربط در این خصوص شدند و شماری از وکلای مجلس با انتقاد از افشاگری علی مطهری این اقدام را تقبیح کردند.

از سوی دیگر احمد توکلی روز گذشته در بخشی از نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس خبر از ارسال نامه علی مطهری به وزیر اطلاعات داد و عنوان کرد که از روز پنجشنبه کمیته‌ای تخصصی در این وزارتخانه مشغول رسیدگی به ابعاد این رویداد هستند. در ادامه به بخشی از واکنش‌ها پیرامون این خبر روز خواهیم پرداخت.

اقدام شائبه‌‌برانگیز است؛ هر چه سریع‌تر رسیدگی شود

احمد توکلی از زمره اصولگرایانی است که در نطق‌های پیش از دستور خود با صراحت سخن می‌گوید و انتقاداتش را علنی عنوان می‌کند. وی روز گذشته بخشی از سخنان خود را به موضوع کشف دستگاه شنود در دفتر علی مطهری اختصاص داد و گفت: هر کس کمی به وضع دستگا‌ه‌های اطلاعاتی آشنا باشد می‌فهمد که این ناشی‌گری کار دستگاه‌های رسمی نیست.

توکلی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم افراد و گروه‌هایی برای این‌که مطهری مشهور به صراحت در انتقاد است برای این‌که نشان دهند حاکمیت منتقدین خود را تحمل نمی‌کند این تهمت را به جمهوری اسلامی انتساب دادند و ممکن است کاری کرده باشند که موضوع عمدا کشف شود تا اعتراض‌ها نسبت به وزارت اطلاعات که سیستم عصبی بدنه این کشور است بلند شده و زیر سوال برود.

نماینده تهران در ادامه راه حل موضوع را رسیدگی سریع به این پرونده دانست و عنوان داشت: وزارت اطلاعات سریع به این مساله رسیدگی کند و گزارش آن را به مجلس بدهد البته تا جایی که من اطلاع دارم همان ظهر پنجشنبه آقای مطهری نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشته و کمیته‌ای تخصصی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.

واکنش جالب لاریجانی به نماینده منتقد

سخنان توکلی تنها واکنش دیروز به موضوع شنود در صحن علنی نبود. بهرام بیرانوند نماینده بروجرد طی تذکری به رئیس مجلس نسبت به عملکرد وی پیرامون اجازه طرح موضوع شنود از تریبون مجلس و عدم قطع آن از سوی لاریجانی اعتراض و عنوان کرد: به اسم تذکر وقت گرفته شد اما به دستگاه‌های امنیتی نظام جفا شد و رئیس محترم جلسه به جای قطع تذکر تا انتها اجازه دادند بحث پیش رود و اعلام کردند که ما به حراست مجلس می‌گوییم که موضوع را پیگیری کند. وی با رد اظهارات مطهری گفت که همه دنیا می‌دانند تیم 9 نفره عملیاتی، 5 ساعت در اتاقی نمی‌مانند تا شنود کار بگذارند.

لاریجانی در این هنگام وارد بحث با نماینده بروجرد شد و خطاب به وی گفت: حال شما می‌خواهید در مجلس راجع به این موضوع صحبت کنید؟ این نماینده در پاسخ گفت: ما موظفیم مقابل دشمنان از دستگاه‌های امنیتی دفاع کنیم. لاریجانی از بیرانوند پرسید که آیا شما اطلاعی درباره این موضوع دارید که اظهار‌نظر کنید؟ یکی از همکاران شما اعلام کرده که در دفترش شنود کار گذاشته‌اند، آیا شما مسئولیتی دارید که نسبت به این موضوع پاسخ دهید؟ یا آن نماینده حق دارد که موضوع را پیگیری کند؟ اگر تخلفی صورت گرفته باید بدان رسیدگی شود.

نماینده بروجرد در پاسخ به لاریجانی ادعای خود را تکرار کرده و گفت که مطهری حق نداشته موضوع اثبات نشده را عنوان کند. لاریجانی هم در ادامه افزود: نماینده‌ای ادعایی کرده که اگر این موضوع درست باشد تخلف صورت گرفته و اگر غلط باشد مشخص خواهد شد و موضوع از ساز و کارهای خودش در دست بررسی است و مجلس جای این بحث‌ها نیست. رئیس مجلس در پایان نیز خاطر نشان کرد که تذکر نماینده بروجرد وارد نیست.

نامه کارآگاه‌گونه کوچک‌زاده

واکنش‌ها به موضوع شنود به همین جا ختم نشد و مهدی کوچک‌زاده که اظهارات تندش همیشه مسبوق به سابقه بوده و از زمره حامیان دولت فعلی به‌شمار می‌آید، تنها چند ساعت پس از انتشار گسترده خبر شنود در دفتر علی مطهری نامه مفصلی در هشت بند نوشته و مدعی شده که براساس شواهد و ادله گفتار مطهری تنها فضاسازی بوده و امکان دارد که افراد دفتر وی اقدام به این کار کرده باشند!

او در نامه‌ای که در جای جای آن از واژگان توهین‌آمیز و غیرمودبانه خطاب به علی مطهری استفاده شده وی را متهم به خط‌گیری از رسانه‌های معاند کرده و آورده است که این ادعا ناروا بوده و تا اثبات نشود پشیزی ارزش ندارد. وی در بخش پایانی نامه خود نیز عنوان کرده که احتمال دارد عناصر خودسری همانند آنان که در دهه 70 مرتکب اقداماتی شدند و بعد مشخص شد که با تفکر و جریان اصلاحات آمریکایی همراهند دست به چنین اقدام ابلهانه‌ای زده باشند.

وی در پایان نامه‌اش خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با این فضاسازی‌ها شده است. حال باید منتظر ماند و دید که پرونده این موضوع و نامه علی مطهری به وزیر اطلاعات و پیگیری اعضای این وزارتخانه به کجا خواهد انجامید.



منبع:آرمان


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد