گوناگون

روسیه از لغو دیدار پوتین و اوباما انتقاد کرد

پارسینه: علت لغو دیدار باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه که قرار بود ماه سپتامبر برگزار شود، اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن از سوی دولت مسکو اعلام شده است.

روسیه تصمیم آمریکا برای لغو دیدار آتی رهبران این دو کشور را اقدامی ناامیدکننده خواند.

یوری یوشاکف، مشاور روابط خارجی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، این اقدام آمریکا نشان داده که واشنگتن نمی تواند روابطش را با مسکو بر اساس یک موضع برابر تقویت کند.

با این حال، وی اعلام کرد، دعوت از اوباما برای سفر به مسکو همچنان به قوت خود باقی است.

مشاور روابط خارجی رئیس جمهوری روسیه افزود: مسکو آماده است در تمامی ابعاد کلیدی مربوط به روابط دوجانبه و چندجانبه همکاری با شرکای آمریکایی خود را ادامه دهد.

علت لغو دیدار باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه که قرار بود ماه سپتامبر برگزار شود، اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن از سوی دولت مسکو اعلام شده است.

ادوارد اسنودن بعد از افشای یک برنامه سری تجسس و نظارت الکترونیکی از آمریکا گریخت و اکنون واشنگتن در پی بازگرداندن و محاکمه اوست.

مشاور روابط خارجی ولادیمیر پوتین گفت، نباید روسیه را به خاطر ماجرای اسنودن سرزنش کرد.

او در یک کنفرانس خبری تلفنی گفت: این تصمیم آمریکا برای لغو دیدار دوجانبه، آشکارا به وضعیت ادوارد اسنودن، مأمور سابق سرویس های اطلاعاتی آمریکا، مرتبط است؛ وضعیتی که تقصیر روسیه نیست.

یوشاکف تصریح کرد: سال هاست که آمریکایی ها حاضر نشده اند با روسیه موافقت نامه استرداد امضا کنند. آنها همواره درخواست های ما را برای استرداد افرادی که در خاک روسیه مرتکب جرمی شده اند، رد کرده اند و گفته اند که چنین موافقت نامه ای بین ما وجود ندارد.


منبع:راشا تو دی

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد