گوناگون

بیانیه وزارت خارجه در خصوص تحولات مصر

پارسینه: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران حوادث تلخ و تاسف بار مصر را با دقت، پیگیری نموده، ضمن تقبیح برخوردهای خشن و محکومیت کشتار مردم، نگرانی عمیق خود را نسبت به عواقب ناگوار آن ابراز می دارد.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران حوادث تلخ و تاسف بار مصر را با دقت، پیگیری نموده، ضمن تقبیح برخوردهای خشن و محکومیت کشتار مردم، نگرانی عمیق خود را نسبت به عواقب ناگوار آن ابراز می دارد.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: بی تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می بخشد که استمرار آن به مصلحت مردم متمدن و تاریخ ساز اين كشور نخواهد بود. از این رو، وزارت امور خارجه ضمن دعوت همه طرفهای درگیر به خویشتن داری، نسبت به عواقب وخیم و خطرناک این روند با عنایت به بحران های موجود درمنطقه، هشدار داده و بر ضرورت توقف هرچه زودتر آن تاکید می نماید. در این راستا همه نخبگان سیاسی، علمی، دینی و اطیاف و گروههای مختلف مصری را به اتخاذ رویکرد مسالمت آمیز ازجمله راهکار انجام گفتگوهای ملی و روند دموکراتیک تشویق می نماید.

بدیهی است استمرار چنین وقایعی باعث خواهد شد که دشمن صهیونیستی، گروههای افراطی و مزدوران استکبار جهانی در منطقه از این وضعیت، سوء استفاده نموده و با منحرف کردن مسیر انقلاب مردمی مصر، روند توسعه و پیشرفت این کشور را درآینده با موانع و مشکلات جبران ناپذیری رو به رو نمایند.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد