گوناگون

مجلس محرم وزارت خارجه نیست؟

پارسینه: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت خارجه درباره درخواست مجلس برای حضور یک نماینده در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هنوز اقدامی انجام نداده و سکوت کرده است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزارت خارجه برای حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5، اظهار داشت: وزارت امور خارجه هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.


وی افزود: وزارت خارجه درباره درخواست مجلس سکوت کرده و مخالفت یا موافقت خود را هم درباره این موضوع اعلام نکرده است، البته ما در این زمینه به وزیر خارجه تذکر داده‌ایم اما متأسفانه آقای طریف هیچ پاسخی به تذکر ما هم ندادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یاداور شد: بسیار متأسف هستیم که نمی‌دانیم وزارت امور خارجه به چه دلیلی از یکی از نمایندگان مجلس برای حضور در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دعوت نمی‌کند تا ببینیم در مذاکرات ایران با 1+5 چه می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس، منتخبان ملت ایران هستند و باید به طور دقیق در جریان روند مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند، تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، هیچ منعی ندارد.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: باید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را پیگیری می‌کرد که متأسفانه او هم پیگیری نکرده است البته تفاوتی هم ندارد، ما هم به عنوان نماینده مجلس، آن را پیگیری کردیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

  • ناشناس

    آقای ظریف به طور صریح و علنی گفتند چون نمایندگان مجلس حرفهای محرمانه و خصوصی را تحریف و در کیهان درج می کنند ، ایشان از طرح مسائل محرمانه با مجلس خودداری می کنند.

  • امیر

    آقای آصفری عوض این حرفها بروند حداقل اطلاعات عمومی خودشون رو یک کمی بالا ببرند تا خدای نکرده مجددا اون سوتیها رو تو رادیو ندهند یک لحظه فکرش رو بکنید معلومات عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از میزان اطلاعاتی که یک فرد معمولی که تنها به اخبار تلویزیون گوش میده هم کمتر هستش.ضمنا درخواست کمیسیون امنیت ملی مجلس ناقض اصل تفکیک قواست علیرغم تذکرات ریاست محترم مجلس مجددا مطرح کردن چنین درخواستی جای تعجب داره!!

  • ناشناس

    بله موافقم

  • امیر

    آقای آصفری آخه شما با اون میزان آگاهی که ما از رادیو پی بهش بردیم با حضورتون در این جلسات که با زبان انگلیسی هم برگزار میشه چه کمکی میتونید باشید؟ضمنا همه این حرفها به کنار آیا حضور اینچنینی ناقض اصل تفکیک قوا نیست؟حداقل صحبتهای ریاست محترم مجلس رو گوش فرا بدید که به صراحت این درخواست رو نادرست دونستند!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد