گوناگون

پوری سلطانی از بیمارستان مرخص شد

پوری سلطانی که بر اثر بیماری قلبی، عفونت ریه و بیماری برونشیت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود پس از روزهای متمادی از بیمارستان مرخص شد.

شیفته سلطانی، برادرزاده پوری سلطانی، به ایسنا، گفت: ایشان چندی پیش بعد از 45 روز بستری بودن از بیمارستان مرخص شدند،‌ اما پس از یک هفته مجددا بر اثر مسمومیت دارویی در بیمارستان بستری شدند و یک هفته دیگر را در بیمارستان گذراندند.

او در ادامه اظهار کرد: بیش از دو هفته از مرخص شدن دوباره ایشان از بیمارستان می‌گذرد و ایشان در خانه هستند و حال‌شان نسبتا در حال بهبود است. ایشان در حال حاضر می‌توانند راه بروند‌، اما هنوز بسیار ضعیف‌ شده‌اند و وزن‌شان به 40 کیلو هم نمی‌رسد،‌ اما خیلی بهتر شده‌اند. با کمک دستگاه معمولی اکسیژن تنفس می‌کنند و در طول روز حدود 20 دقیقه بدون دستگاه نفس می‌کشند. موقع صحبت کردن خیلی زود خسته می‌شوند و وقتی بیش از دو - سه دقیقه با تلفن صحبت می‌کنند خسته می‌شوند، اما همین هم خیلی خوب است.

شیفته سلطانی سپس عنوان کرد: چند روز پیش خودشان به دو - سه نفر تلفن زدند. تأثیری که داروهای بی‌هوشی روی حافظه ایشان گذشته کم‌تر شده و بیش‌تر به یاد می‌آورند،‌ به طوری که الآن نگران کارهای‌شان شده‌اند. امیدوارم آن‌قدر حال‌شان خوب شود که بتوانند باز هم سر کارشان برگردند. در حال حاضر نمی‌توانند زیاد تحرک داشته باشند و به دلیل این تحرک نداشتن کمی هم دچار افسردگی شده‌اند.

پوری سلطانی در سال 1310 به دنیا آمده است. او از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران است. سلطانی جایزه ترویج علم ایران را از جانب انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دریافت کرده است. او که پایه‌گذار مرکز ملی کتابداری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بوده،‌ در حال حاضر عضو هیأت علمی گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران است.

پوری سلطانی همسر مرتضی کیوان است که در دوران حکومت پهلوی کشته شد. احمد شاملو در شعرش، علاوه بر یاد کردن از کیوان، از او هم نام برده است.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خانم پوری سلطانی مترجم کتاب هنر عشق ورزیدن اثر اندیشمند بلندآوازهٔ مکتب فرانکفورت اریش فروم میباشد. خانم سلطانی از نخستین زنان مترجم ایرانی و بیشک از برجسته ترینِ آنان ست.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد