گوناگون

محمود عباس: هولوکاست «نفرت‌انگیزترین جنایت» علیه بشریت است

پارسینه: محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد "هولوکاست"، اعلام کرد که نابودی یهودیان در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، «نفرت انگیزترین» جنایت علیه بشریت در دوران معاصر است.

خبرگزاری رویترز از بیت المقدس گزارش داده که این اولین بار نیست که رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی قتل عام یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم را محکوم کرده، اما اهمیت سخنان امروز محمود عباس در این است که اکنون روند مذاکرات صلح خاورمیانه به کلی متوقف شده است.

آقای عباس همچنین هفته پیش در دیدار با با مارک اشنیر- خاخام آمریکایی، گفته بود که مردم فلسطین اولین کسانی هستند که خواستار برچیده شدن بی عدالتی و تبعیض نژادی شده اند.

بیانیه امروز محمود عباس که به سه زبان منتشر شده و به خانواده قربانیان نیز تسلیت می گوید، همزمان با سالروز یادبود "هولوکاست" در اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو، در واکنش به این اظهارات رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرده که وی نمی تواند از سویی این اظهارات را بیان کند و از سوی دیگر با حماس متحد شود.

سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش حماس روز چهارشنبه، اعلام کردند که دولت وحدت ملی تشکیل خواهند داد.

دولت اسرائیل در واکنش به این امر، مذاکرات صلح با دولت خودگردان فلسطینی را متوقف کرد.

با این حال، محمود عباس دیروز با بیان این که احتمال دارد دولت وحدت ملی فلسطینی‌ها، اسرائیل را به رسمیت بشناسد نسبت به ادامه گفتگوهای صلح با اسرائیل اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اونوقت اينجا تو ايران ما كه نه سر پيازيم نه ته پياز قبولش نداريم!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد