گوناگون

حماس جزئیات عملیات پایگاه «زیکیم» را منتشر کرد

پارسینه: شاخه نظامی جنبش اسلامی حماس در سالروز جنگ ۵۱ روز علیه نوار غزه جزئیات عملیات موفقیت‌آمیز کماندوهایش در یک پایگاه صهیونیستی را منتشر کرد.

این عملیات سال گذشته در اینچنین روزی انجام شد و طی آن کماندوهای دریایی «قسام» شاخه نظامی حماس به پایگاه صهیونیستی «زیکیم» نفوذ کرده و خسارات سنگینی به رژیم تروریستی اسرائیل وارد کردند.

عملیات در دو مرحله صورت گرفت: مرحله اول اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از هدف بود که یکی از کماندوها به خوبی از عهده آن برآمد. این کماندو چندین ساعت در خاک دشمن عملیات شناسایی انجام داد و سالم به پایگاه بازگشت.

مرحله دوم ، مرحله اجرایی کردن عملیات بود. سه کماندوی قسامی در روز عملیات مسافتی طولانی را شنا کردند و مرزهای دریایی دشمن را درنوردیدند و دسته اول با رسیدن به ساحل مربوط به پایگاه زکیم با دشمن درگیر شدند و خساراتی به آنها وارد کردند.

پس از حدود 45 دقیقه دسته دوم کماندوهای القسام رسیدند و به دسته اول ملحق شدند . این دو گروه با فرماندهان میدانی القسام تماس گرفتند که در داخل پایگاه هستند و سپس به صورت مستقیم با دشمن درگیر شدند.

در این لحظه کماندوهای القسام با خمپاره و موشک 107 پایگاه زیکیم را هدف قرار دادند و این عملیات موفق به مثابه ضربه‌ای قوی به دشمن بود.

رژیم صهیونیستی تلاش کرد که خسارت‌های این عملیات را مخفی کند اما ویدئوهای درز پیدا کرده حقیقت را افشا کرد و نشان داد که مجاهدین حماس با سلاح سبک خود بدون ترس و خوف یکی از موترهای زرهی رژیم تروریستی اسرائیل را دنبال کردند و با پرتاب بمب (دستی) از فاصله صفر آن را منفجر کردند . این ویدئو همچنین بازگشت چهار رزمنده شرکت کننده و شهادت آنها پس از بمباران را نشان داد.

رژیم صهیونیستی تلاش کرد این عملیات را مخفی نگه دارد اما حجم موفقیت آن، مقامات صهیونیستی را به اعتراف واداشت. «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی در سخنانی اعتراف کرد که افرادی که این عملیات را انجام دادند افرادی شجاع بودند زیرا با جرأت وصف‌ناپذیری بمبی را به سمت تانک پرتاب کردند.

ارسال نظر

  • مشدی

    بعدازاین عملیات. غزه به 50سال قبل رجعت کرد. خداخیرشون بده نه اب دارن نه برق نه سرپناه حالاچشمشون به کمک این واونه/جنگ همیشه برای ضعفا مایه عذابه

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد