گوناگون

کمک نقدی اولاند به لبنان

پارسینه: رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با مقامات لبنان در بیروت درباره تحولات منطقه و موضوع ریاست‌جمهوری لبنان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به لبنان با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و تمام سلام، نخست وزیر این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه و اوضاع داخلی لبنان با آنها بحث و تبادل نظر کرد.

نبیه بری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاند گفت: ما آرزو داشتیم که اکنون لبنان رئیس‌جمهور داشت و از شما در کاخ ریاست‌جمهوری استقبال می‌کرد.

وی گفت که در گفتگوهایش با اولاند درباره موضوعات مختلفی از جمله کمک نظامی به ارتش لبنان، آوارگان، تجاوزات اسرائیل و بحران در سوریه، عراق، لیبی و یمن و مساله مبارزه با تروریسم صحبت کرده است.

اولاند نیز تأکید کرد:‌ ما در کنار لبنان هستیم چراکه بحران‌ها و جنگ‌های منطقه این کشور را احاطه کرده است. به رغم اینکه لبنان از جنگ‌ها رنج می‌برد اما از یک میلیون و نیم آواره استقبال می‌کند و ما باید در این زمینه به این کشور کمک کنیم.

اولاند گفت: ما از لبنان حمایت به عمل می‌آوریم. من دوست دارم بیشتر به لبنان بیایم و در سفر آینده با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کنم اما این مساله دست من نیست بلکه دست نمایندگان لبنانی است و باید آنها این مساله را حل کنند.

وی همچنین تأکید کرد: ما به پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید اعتماد و اطمینان داریم و این منفعت لبنان، منطقه و جهان است.

اولاند در دیدار با تمام سلام نیز گفت: کمک فرانسه به آوارگان سوری در لبنان به 50 میلیون یورو در سال جاری میلادی می‌رسد و طی سه سال آتی نیز به 100 میلیون یورو خواهد رسید.

وی تأکید کرد: صلح در خاورمیانه صلح فرانسه و جهان است. ما برای ارائه کمک‌های فوری به ارتش لبنان جهت مقابله با هر تهدیدی تلاش خواهیم کرد. مسئولیت فرانسه این است که جامعه جهانی را برای حل بحران آوارگان بسیج کند.

روزنامه الحیاه به نقل از یک منبع لبنانی رسمی نوشت که اولاند بر اهمیت سرنوشت توافقی که میان ارتش لبنان و فرانسه در چارچوب کمک‌ها به ارتش لبنان امضا شده، تاکید کرده و گفته است که این مساله در کمیته‌های پارلمانی در حال بررسی بوده و به هیات عمومی پارلمان ارائه شده است.

این مقام افزود: در این دیدار رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده است که کشورش نمی‌تواند در زمینه مبارزه با داعش و دیگر تروریست‌ها مداخله مستقیم کند. این مساله وظیفه کشورهای منطقه و دولت‌هایشان است.

قرار است اولاند امروز (یکشنبه) نیز به قاهره و پس از آن به امان سفر کند.

وی قرار است در دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر 30 توافق‌نامه را در زمینه‌های مختلف امضا کند.

از سوی دیگر روزنامه‌های فرانسوی به مذاکرات میان طرف مصری و فرانسوی برای امضای سه قرارداد تسلیحاتی جدید که ارزش آن به یک میلیارد یورو می‌رسد، اشاره و اعلام کردند که یک هیات مصری برای مرحله نهایی قرارداد در پاریس حضور دارد.


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد