گوناگون

بیژن نوباوه: مردم باید با انتخاب خود نشان دهند که نوکر می‌خواهند یا آقا بالاسر

بیژن نوباوه: مردم باید با انتخاب خود نشان دهند که نوکر می‌خواهند یا آقا بالاسر
محورهای گفتگوی خبرنگار « نسیم» با بیژن نوباوه، عضو فراکسیون اکثریت مجلس:

- متاسفانه افرادی‌ هستند که صرفا با نامشان قادرند صدها نفر را جابه‌جا کرده حق را ناحق کنند. اگر مردم به انتخاب اصلح و درست دست بزنند می‌توانند مانع از راهیابی دوباره اینگونه افراد به مجلس شوند.
- مردم اگر با در نظر گرفتن نیازهای جامعه بر اساس تخصص، صلاحیت‌های اخلاقی، فقهی، ملی و ایدئولوژیک کاندیداها دست به انتخاب بزنند، مجلس کارآمدی خواهیم داشت.
- تلاش افراد برای ورود به مجلس آن هم به هر قیمتی منجر به وابستگی آنها به کانون‌های قدرت و ثروت می‌شود.
- متاسفانه در شهرهای کوچک انتخاب بر اساس خواست قبیله‌ای صورت می‌گرد نه شایسته سالاری، درحالی‌که افراد متخصص در همان شهرها به جهت نداشتن حامی به مجلس راه پیدا نمی‌کنند.
- همانطور که امام راحل فرمودند مردم باید نمایندگانی از جنس خود را انتخاب کنند.
- انتخاب اصلح از میان نمایندگان فعلی نسبت به کاندیداهایی که برای اولین بار قصد ورود به مجلس را دارند راحت‌تر است زیرا که مردم می‌توانند اقدامات آنان را طی 4 سال گذشته بررسی کنند.
- انتخاب اصلح و شایسته از ورود کاندیداهای فاسد به مجلس ممانعت می‌کند و راهکار این امر نگاه منطقی مردم به کاندیداها و بررسی دقیق سوابقشان در دوران دفاع مقدس است.
- پس از گذشت 33سال از پیروزی انقلاب اسلامی دیگر از جهت تخصص کمبودی نداریم ، و امروز، کارآمدی، شایسته‌سالاری و حرکت همسو با منافع ملی و در اولویت اصلی انتخاب نمایندگان است.
- با بررسی سوابق نمایندگان فعلی، مردم می‌توانند به میزان سازش آ نان با منابع قدرت پی برده و بررسی کنند چه نمایندگانی علیرغم پیگیری استیضاح وزرا به دلیل سازش، امضاء خود را پس گرفتند.
- مهمترین شاخصه حکومت اسلامی ایران، تحقق مردم‌سالاری واقعی و نیز برپایی بیش از 30 انتخابات در کشور است.
- مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که برای مشارکت حداکثری در انتخابات نیز نیازی به یادآوری ندارند.
- مطمئنا بیش از 70 درصد واجدین شرایط در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد.
- مردم باید با انتخاب خود نشان دهند که نوکر می‌خواهند یا آقا بالاسر.
-قانون‌گذاری صحیح و نظارت دقیق، مستلزم شناخت خوب، برخورداری از تقوا و عدم وابستگی به منافع بیرونی است که تمامی این نکات بایددر انتخابات مجاس نهم مدنظر ملت لحاظ شود.
- زمانی که نماینده‌ای از هیچ‌کس و هیچ دستگاه اجرایی درخواستی نداشته باشد با صدای رسا وزرا و دولت را بازخواست می‌کند.

ارسال نظر

  • vahid

    راست میگه آقا بیژن، مشابه همونی که قبلا انتخاب کردیم.

  • azam

    خواهشا از این ادبیات عوام فریبانه دست بردارید. نوکر و آقا بالا سر خیلی هم با هم فرق نمی کنند، هر دو یعنی آنچه که باید باشند ( مسئول ) نیستند.
    لطفا با ادبیات علمی با مردم حرف بزنید.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد